3. Turó de Maçaners i la fageda del Montseny
Turó de Maçaners i la fageda del Montseny
Fogars de Montclús, Vallès Oriental (el)
coordenades: 41.783670 / 2.4557160 (El Convent BV-5114)

En el terme municipal de Fogars de Montclús, Baix Montseny, i dins el Parc Natural del Montseny es troba el singular turó de Maçaners. Un turó presidit per un bon grapat de grans roques que s'alça a 1232m. Per arribar-hi s'ha de fer una bonica excursió travessant una magnífica fageda i una imponent pineda de pins altíssims. L'itinerari és fàcil de fer amb nens i transcorre, en bona part, per una còmoda pista de terra. La ruta comença des de la zona del Convent. Aquest es troba seguint la carretera, un cop passada la Font de Passavents. S'hi pot anar durant tot l'any però és a la tardor on el bosc esclata en una fantàstica policromia de colors. L'excursió al Turó de Maçaners i la fageda del Montseny és un dels imprescindibles per descobrir el Parc, Reserva Natural de la Biosfera.

Turó de Maçaners i la fageda del Montseny. Dades i mapa

• Dificultat: fàcil
  • Inici: el Convent.

Turó de Maçaners i la fageda del Montseny. Itinerari

L'itinerari comença a la zona del Convent on es pot deixar el cotxe. Darrera del Convent surt la pista de terra que cal seguir. L'excursió està plena d'encants i llocs que poden ser especials per a un nen. Si hi aneu a la tardor no us oblideu de portar un parell de bosses per recollir tresors en forma de castanyes, fulles o branques. La caminada pel mig de la fageda, a la tardor, es converteix en un indret de conte de fades i follets.

excursió per la fageda del Montseny

• Un cop a la pista seguir pel trencant direcció al Coll de Te.
  • De seguida entrareu a la fageda. Aquí l'excursió es converteix en una magnífica passejada. Continuar caminant sense deixar la pista principal.
  • Cal seguir per la pista fins arribar a un revolt ben marcat a l'esquerra. En aquest punt us heu de desviar cap a la dreta seguint una pista secundària.
  • Des d'aquest punt es té una bona vista de les Agudes i les seves faldes.

Turó de Maçaners i la fageda del Montseny

• Deixant el Turó a l'esquena continuar per la pista que s'endinsa a la fageda. Seguir caminant fins trobar la primera cruïlla per seguir per la dreta.
  • Aquí, com per art de màgia, els colors torrats de la tardor han desaparegut. Entrem a la magnífica pineda de pins altíssims i alguns amb troncs gegants.

• Dins la pineda cal seguir les marques vermells (algunes pintades al tronc dels pins). Seguir el camí de la pineda, aquest condueix a una zona amb curioses roques.
  • Seguir travessant la pineda fins retornar novament a la fageda.
  • El camí continua per la fageda i a les faldes del Turó de Maçaners cal abandonar la pista per creuar un camp de falgueres. Aquestes són força altes i resulten molt divertides de travessar amb els nens.

Turó de Maçaners i la fageda del Montseny

• Les roques ens indiquen que som a tocar del turó. Cal enfilar-se per les roques en un terreny que presenta certa dificultat però que es pot fer sense massa problemes. A dalt les roques es troba el Turó de Maçaners.
  • Per tornar s'ha de refer el camí d'anada.

Turó de Maçaners

Turó de Maçaners i la fageda del Montseny

Fantàstiques fotos, postals del Montseny!