My bookmarks Print listing Add Bookmark

Parc de Collserola – Pantà de Vallvidrera

Vallvidrera Barcelonès (el)

La sortida al Parc de Collserola comença amb l'al·licient d'haver d'arribar-hi amb tren. Un atractiu afegit quan es fa una sortida amb nens. El Parc Natural de Collserola  disposa de diferents rutes i camins per fer (mireu el fulletó del parc). En aquesta ocasió la ruta ens porta fins el Pantà de Vallvidrera. Una ruta circular fàcil i agradable per camins i senders que us acostaran a racons tranquils, fonts, i a gaudir de la fauna i flora de l'entorn. No deixeu de visitar Centre d'Interpretació del Parc que us informaran d'activitats o us indicaran les millors rutes. A l'entrada del parc hi ha una zona de pícnic, just al costat de la casa rosa, l'antiga caseta de guarda del parc.

Pantà de Vallvidrera. Dades i mapa

• Distància: 5 km aproximadament
  • Temps: 2h
  • Tipus ruta: circular
  • Inici: parada del Baixador de Vallvidrera línia S2 dels FFCC (també es pot arribar en cotxe fins el Baixador).

totnens-panta-vallvidrera8

(veure pdf del fulletó del parc)

Sortides en família: Parc de Collserola - Pantà de Vallvidrera

6- Caseta del guarda on hi ha l'exposició permanent sobre la història i l'entorn del pantà.

Pantà de Vallvidrera. Itinerari

• Es comença la sortida a la parada del Baixador de Vallvidrera de la línia S2 dels FFCC. Un cop s'ha sortit de l'estació cal creuar la carretera i seguir les indicacions dels pals informatius.
  • Continuar caminant fins arribar a un passeig d'enormes plataners. La Mina Grott, l'antic túnel per portar aigua, queda a l'esquerre.
  • Un cop passada la Mina s'arriba a una zona de pícnic, on es troba l'antiga casa del guarda pintada de color rosa que un cop restaurada, serveix com a Espai d'interpretació del Pantà.
  • Seguir per les escales, un cop a dalt ja es troba el pantà. Hi podeu trobar ànec, tortugues i algunes aus que paren a beure.
  • Vorejar el pantà fins tornar, novament al les escales.
  • Per fer la sortida una mica més llarga s'opta per anar fins el Centre d'Interpretació del Parc de Collserola i Vila Joana.
  • Tornar fins l'estació i seguir la ruta fins arribar al Centre d'interpretació del Parc i visitar Vil·la Joana, on Mossèn Cinto va viure els seus últims dies.
  • Tornar enrere fins arribar a la Font Joana.
  • Seguir el camí de l'esquerre direcció, novament, a l'estació.