El Taga des de Coll de Jou

3. El Taga des de Coll de Jou
Bruguera, 17534 Ripollès (el)

El Taga, amb els seus 2039m, és una de les muntanyes més emblemàtiques de la Vall de Ribes, al Ripollès. Una excursió que la gent de Ribes de Freser ha pujat tant de dia com de nit, per veure sortir el sol. S'hi pot arribar des de diferents punts de sortida; Bruguera, Pardines o la Portella d'Ogassa. En aquest cas s'ha optat per fer la pujada fins el Taga des de Coll de Jou, a Bruguera. La  ruta més curta i fàcil per fer amb nens. Encara que hi ha un desnivell pronunciat d'uns 400 metres i amb un parell de pujades considerables es pot fer amb nens tot xino-xano. El fet la creu que hi ha al cim es vegi pràcticament durant tot el recorregut anima als nens en la pujada.

El Taga des de Coll de Jou. Mapa

totnens-senderisme-nens-taga-ripolles6

Pujada al Taga des de Coll de Jou. Itinerari

Pujada al Taga des de Coll de Jou

• Cal arribar fins el població de Bruguera, a uns 5 Km de Ribes de Freser. Seguir en direcció a Coll de Jou pel sender que travessa la collada i que creua la Vall fins Ogassa.
  • Deixar el cotxe a dalt de la collada.
  • El camí s'enfila ràpidament en direcció al cim del Taga.

Pujada al Taga des de Coll de Jou

• Els filferros del tancat ajuden a perfilar el camí, sempre amunt, fins retrobar el traçat ja marcat. Cal vigilar amb el filat del bestiar ja que en molts casos pot estar electrificat perquè els ramats no el traspassin.
  • Després d'una bona pujada s'arriba fins el Pla de les Cabanes, un petit pla que serveix per fer una parada i recuperar forces.
  • Seguir pujant pel camí tot xino-xano.
  • El camí continua pujant. La creu blanca del cim es fa visible i anima el recorregut. Es possible trobar-se algun pas de filferros tancat, amb compte s'hi pot passar, deixant-lo sempre com s'ha trobat. S'arriba a una petita collada i des d'aquí ja queda l'últim tram fins el cim.
  • Anant amb nens i per molt cansats que aquest puguin estar, el últims metres es poden convertir amb un accelerat espring.

excursió al Taga amb nens

Pujada al Taga des de Coll de Jou

• Des de la creu es pot anar al vèrtex geodèsic, el punt més alt del Taga (2.039m), on es poden contemplar unes magnífiques vistes.
  • La baixada es fa per el mateix camí des per on s'ha pujat.

Un cop a Coll de Jou, on s'ha deixat el cotxe, es pot optar per tornar via Bruguera-Ribes de Freser o canviar de Vall en direcció a Ogassa.

*Com podeu comprovar en les fotos l'excursió s'ha iniciat amb boira, en ple mes de juliol. A la muntanya cal anar sempre ben preparat, portar un jersei, sobretot si s'hi va amb nens. El temps pot canviar sense adonar-nos i passar de la calor de l'estiu a la fresca o fred si es tapa el sol o es gira vent.

Muntanyes de Sant Amand des de Coll de Jou

Sant Amand des de Coll de Jou

Des del mateix aparcament de Coll de Jou, i en direcció contrària, us podeu arribar fins les Muntanyes de Sant Amand, una excursió fàcil i amb llegenda.