Estanys del Port i de la Mariola a Tavascan

3. Estanys del Port i de la Mariola a Tavascan
Tavascan, Pallars Sobirà (el)

Excursió fins els Estanys del Port i de la Mariola a Tavascan. Una caminada per l'alta muntanya en família per fer cames en un traçat lineal, d'anada i tornada, que us permetrà descobrir i gaudir alguns dels estanys d'origen glacial que es troben al municipi de Tavascan, al Pallars Sobirà. La caminada comença a la font de la Costa i s'enfila fins arribar a l'estany de la Mariola amb un desnivell que pot resultar una mica dur si els nens no estan acostumats a caminar per la muntanya. Si estan molt cansats sempre es pot optar per acabar la ruta a l'estany del Port, estalviant-vos l'últim tram de 2 km.

Es tracte d'una bonica excursió que us permetrà gaudir de la bellesa de l'alta muntanya, dels seus imponents cims, de la verdor dels prats i la frescor de les seves aigües.

Estanys del Port i de la Mariola -Tavascan. Dades i mapa

• Distancia: 4 Km fins l'estany del Port. i 6Km si arribeu a l'estany de la Mariola
  • Desnivell: 230 m / 490m
  • Durada: 2/3 hores
  • Dificultat: Baixa encara que hi ha una bona pujada.
  • Edat aconsellable: Totes (veure notes)
  • Fonts: si, a l’inici de la caminada (font de la Costa)
  • Època: tot l’any, excepte a l’hivern amb neu. Al juny /juliol amb els prats florits, però, és quan és més bonic.

totnens-senderisme-estany-del-port-mariola6

Senderisme en família: Estanys del Port i de la Mariola -Tavascan. Itinerari

• Sortir de la població de Tavascan en direcció a l'estació d'esquí de la Pleta del Prat. Passat els càmping de Graus i les Bordes de Quanca, després d'una corba tancada un cartell indica el camí, per pista forestal cap els estanys.
  • Seguir fins arribar a la font de la Costa (1.830m). (Nota: la pista per arribar a l'aparcament està en un estat força precari per cotxes baixos (tot i que s'hi pot arribar amb molta cura).
  • Aquí comença la caminada i la pujada. Després de superar un fort desnivell s'arriba al primer dels estanys, l'Estany Xic i una mica més endavant ja es troba l'estany del Port (2.038m).
  • Si voleu pujar fins l'Estany de la Mariola (2.295) us caldrà travessar un pont de fusta des d'on s'inicia el següent tram. L'itinerari està ben senyalat amb les marques del GR, tot i que es pot seguir pel camí marcat.

Notes

• Excursió no presenta dificultats, tret de la pujada, però que es pot fer sense problemes. Resulta ideal per introduir als nens en ambients d’alta muntanya.
  • Pels més grans i una mica mes avesats a caminar val la pena continuar pujant fins a l'estany de Mariola, per un camí senyalitzat amb marques blaves i fites (el camí comença en un pont trencat al costat d'una cabana). Sempre amunt (en aquest cas la caminada, en total s’allargarà fins als 6 Km i 490 m de desnivell).
  • Els Estanys del Port i el de Mariola són dels pocs que es van salvar de les regulacions hidroelèctriques.
  • Part de la ruta forma part, també, dels Camins de l’Exili
  • Recordeu que en les sortides a l'alta muntanya el temps pot canviar ràpidament.