My bookmarks Print listing Add Bookmark

Salt de la Resclosa a Gualba

Can Prat Gualba, Vallès Oriental (el)
coordenades: 41.754378 / 2.496171 (a Can Prat)

L'excursió al Montseny ens durà fins el Salt de la Resclosa a Gualba, tot resseguint un tram de la seva riera. Es tracte d'una excursió fàcil i atractiva que es fa en un traçat lineal on es combina el pas per una pista i el tros final per sender, dins el bosc. Com passa sempre quan es va a una riera o torrent, la quantitat d'aigua dependrà en bona mesura de les pluges. I, l'espectacularitat del salt, també. Heu de tenir en compte que a més quantitat d'aigua més espectacularitat però també menys accessibilitat a l'hora de creuar la riera. En aquest cas amb força aigua. Tot i així l'entorn i la caminada sempre compensen. Des del municipi de Gualba, al Baix Montseny i dins el Parc natural del Montseny, es poden fer moltes excursions o allargar la ruta riera amunt fins el Gorg Negre.

Salt de la Resclosa a Gualba. Dades i mapa

• Distància: uns 4 Km
  • Dificultat: fàcil
  • Temps: unes 2 hores
  • Inici: des de Can Prat on cal deixar el cotxe

Salt de la Resclosa a Gualba. Itinerari

La ruta, no senyalitzada, però a partir de la ressenya es pot fer.

• Un cop arribats a Can Prat cal vorejar la masia per la part baixa. S'ha de seguir la pista fins l'encreuament que puja a la dreta. trobareu un cadenat que barra el pas. és per aquí.
  • Continuar per la pista i anar agafant altura. Endarrere va quedant el punt d'inici als peus del Turó de Moixell.
  • La pista es fa ample i es força còmoda per fer amb els nens.
  • S'arriba fins el Suro Gros. Una alzina surera que ha crescut sobre un bloc de pedra.

Salt de la Resclosa a Gualba

• Seguir caminant per la pista. En algun dels seus trams ja es pot veure la riera i algun petit salt d'aigua.
  • Després d'una corba la pista es converteix en un estret i encaixonat sender que ens acosta fins les moles del Castell de Can Prat.
  • Aquí caldrà passar per un tram una mica incòmoda on trobareu un canal d'aigua de pedra. Ja es comença a sentir el soroll de l'aigua.
  • La quantitat i la força de l'aigua fa complicat, en aquesta ocasió, passar a l'altre costat amb els nens.
  • Una expedició passa a l'altre costat per fer una foto de la resclosa des del davant.
  • La tornada es fa pel mateix camí.

* La resclosa es troba just passada la riera a la dreta

Depenent de l'època i de la quantitat d'aigua que trobeu podeu seguir riera amunt. Pel cantó esquerre de la resclosa hi ha un sender que s'enfila fins el Gorg Negre (no apte per a nens petits o no acostumats a caminar). Com sempre això ho deixem al vostre criteri.

Excursions en família: descobrint els voltants de Gualba
Parc de l’Arborètum, l’Arbreda del Montseny