3. ruta Terra de Bruixes de Centelles
zona Font Calenta
Cercle de les bruixes
Cercle de les Bruixes
Font Calentaroca del Queixal Corcatzona Font CalentaCercle de les bruixesCercle de les Bruixes
Centelles Osona

La ruta Terra de Bruixes de Centelles és un itinerari familiar fàcil i circular. Una ruta de llegenda que passa pel Cercle de les bruixes, un indret ple de misteri on s'alcen enormes xiprers que envolten i semblen protegir una foguera. La ruta està senyalitzada amb marques liles i surt des del mateix municipi. A la zona de la Font Calenta trobareu una barbacoa i un parell de taules de pícnic.

ruta Terra de Bruixes de Centelles. Dades i mapa

• Distància: 5,97 Km
  • Temps: 2 hores aproximadament
  • Dificultat: fàcil
  • Tipus ruta: circular i senyalitzada amb marques liles.

Des de fa molts anys, les dones nascudes a Centelles han tingut fama de bruixes.  “De Centelles, bruixes totes elles”, “Centelles, terra de bruixes”.

veure ruta de l'Ajuntament de Centelles / wikiloc

ruta Terra de Bruixes de Centelles. Itinerari

Seguim l'itinerari fet des del blog col·laborador d'en Ramon Solé. Podeu començar la ruta des del municipi. També podeu agafar el trencant de la carretera C-1413b a Mas Banyeres, passat el càmping hi ha un aparcament.

Us hem deixat, també, l'enllaç de la ruta que es mostra des de l'Ajuntament de Centelles.

• Un cop arribeu a Mas Banyeres seguiu per passar per al càmping de Puigsagordi. A  l’esquerra, podeu veure la casa de Terrades, amb una torre medieval adossada.
  • Seguir per la tanca de la Casa de Colònies de Mas Banyeres fins arribar al bosc. A un trencall de camins trobareu un rètol de la via ferrada. Agafeu el trencant de l’esquerra. Tot seguit trobareu el cartell de la Ruta Terra de Bruixes.
  • Un cadenat barra el pas als vehicles. Continueu fins arribar a la dreta, fins el Cercle de les bruixes. Una filera circular d'alts xiprers on s'hi fan trobades esotèriques.

rutes de llegendes i rondalles per anar amb nens

ruta Terra de Bruixes de Centelles

• Seguiu pel camí senyalitzat. Ara anireu trobant diversos rocs singulars i grans. Continueu caminant i deixeu a la dreta el camí més estret que porta a l’inici de la Via Ferrada. Trobareu una roca coneguda pel  nom de Queixal Corcat.  Aquesta dóna nom a la via ferrada de les Baumes Corcades.
  • Passades un seguit de roques el camí fa una baixada un pèl pronunciada i surt del bosc al camp obert.
  • Travessar el camp fins la casa del Puig Vell. Continueu per la pista fins a la bifurcació. Ara travesseu un pontet girant a la dreta i a 200 metres trobeu la Font Calenta. Aquí teniu una zona de lleure amb la font, un parell de taules de pedra i una barbacoa.

ruta Terra de Bruixes de Centelles

• Des de la Font Calenta podeu tornar a Centelles per una pista que passa al tocar pel Molí de l’Estrada. Si ho voleu podeu seguir fins passar per davant el trencall de Mas Vinyoles i des d’allí anar fins el poble.

El Bosc Encantat de Gurb
Salt del Mir a Santa Maria de Besora
Castell de Tona i l’església de Sant Andreu

sortir amb nens per Osona

+ rutes de llegendes i rondalles