3. Ruta megalítica i el Puig de Cadiretes amb nens
Tossa de Mar, Selva (la)
coordenades: 41.762992 / 2.9393160

La ruta megalítica i Puig de Cadiretes (518,7m ) és un dels itineraris ideals per estirar les cames i fer una excursió amb nens. El Cim de Cadiretes es troba entre dues comarques, La Selva i el Gironès. Nosaltres l'hem inclòs dins el municipi de Tossa de Mar, a La Selva. El Massis també conegut com la Serra d'Ardenya està cobert per un espès bosc d'alzines, pins i ben atapeït d'arbustos.

Hi trobareu grans blocs de granit que s'alcen majestuosos dins els paisatge. La ruta us permetrà contemplar la fascinant arquitectura megalítica de menhirs i paradolmens. Des del cim de Cadiretes, 100Cims, les vistes són espectaculars. Es pot veure tot Girona i bona part de Barcelona. Una excursió fàcil i bonica que podeu allargar, abans o després, de fer el cim.

Ruta megalítica i el Puig de Cadiretes amb nens.

anar a wikiloc

Aquesta entrada no es queda només en la pujada al Puig de Cadiretes. Si resseguiu el mapa i el Wikiloc  podreu allargar-vos i visitar altres construccions megalítiques que es troben dins el massis.

Ruta megalítica i el Puig de Cadiretes amb nens. Dades i mapa

• Distancia: 12,23 Km (anar i tornar)
  • Desnivell: 100 m
  • Durada:
  • Dificultat: Baixa
  • Època: tot l’any.
  • Edat aconsellable: totes.
  • Inici: Km 9 de la GIP-6821, entre Llagostera i Sant Roc (amb un panell informatiu al costat de la carretera i pista d’inici).

Ruta megalítica per la Serra de l'Ardenya. Itinerari

Des de Llagostera, agafar la carretera GIV-6821 en direcció cap a Tossa de Mar. Aquesta carretera no és la principal entre Llagostera i Tossa, sinó la que va fins a l'ermita de Sant Grau d'Ardenya. Cal seguir-la fins al quilòmetre 9. Punt on comença la curta pujada fins el cim.

• Es comença seguint les marques vermelles i blanques del GR-92, per una pista ample, fins a trobar una desviació a la dreta, just abans de que la pista comenci a baixar.
  • A partit d’aquí girar a la dreta i seguir els pals verticals del PR.

Puig de Cadiretes

Ruta megalítica i el Puig de Cadiretes amb nens

• Abans de que la pista comenci a baixar cal desviar-se, a l'esquerre, per un sender ample que en pocs metres us durà al cim. A dalt del Cim del Puig de Cadiretes trobareu un vèrtex geodèsic.
  • La tornada es fa pel mateix camí per on s'ha vingut.

Ruta megalítica al Puig de Cadiretes amb nens

Per si voleu allargar la caminada

• Si es vol allargar una mica la caminada (abans o després de la pujada a Cadiretes), es pot continuar pel GR fins al Paradolmen d’en Garcia. El paradolmen es troba a uns metres a la dreta del camí, senyalitzat. També trobareu el menhir de Montllor (al costat del camí una mica més avall, i des d’on hi ha grans vistes a Tossa de Mar).

Pedra sobre Altra

Ruta megalítica i el Puig de Cadiretes amb nens

• Val molt la pena, a la tornada, visitar Pedra sobre Altra A la tornada just abans d’arribar al Menhir d’en Llach cal desviar-se a la dreta per un corriol (o pel dret) fins a una altre pista que pràcticament queda a la vista. Un cop a la pista seguir-la a l’esquerra fins a Pedra sobre Altra i la carretera (on anirem cap a l’esquerra). També s’hi arriba en cotxe, només s’ha de caminar uns metres.

Ruta megalítica al Puig de Cadiretes amb nens

sortir amb nens per la Selva