Ruta dels llacs del Circ de Colomèrs a la Val d’Aran

3. Ruta dels llacs del Circ de Colomèrs a la Val d’Aran
Naut Aran, Val d'Aran
coordenades: 42.631776 / 0.92062900 (des de Planhòles dera Llòsa)

La ruta dels llacs del Circ de Colomèrs a la Val d'Aran és una magnífica ruta circular d'alta muntanya. A part del paisatge típic d'aquestes alçades hi trobareu un seguit de llacs o estanys d'origen glacial que configuren un paisatge de gran bellesa. Per fer més fàcil la pujada es recomana fer servir el servei de taxi a Banhs de Tredòs fins a Planhòles dera Llòsa. Després, depenent de les ganes de caminar, es pot optar fer seguir el circuit curt o el circuit llarg (per a nens més grans o acostumants a caminar). El tram més conegut i popular de la ruta és el que va des del Planhòles dera Llòsa fins l'Estanh Major de Colomèrs on hi ha la presa i el refugi de Colomèrs. Una ruta d'alta muntanya apta per fer amb nens dins el Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici

Ruta dels llacs del Circ de Colomèrs. Circuit curt.

• Distancia: 4.5 Km
  • Tipus ruta: circular
  • Desnivell:  250 m
  • Durada: 2 hores
  • Dificultat: Baixa
  • Edat aconsellable: totes
  • Època: Primavera a tardor (a l’hivern es pot fer amb raquetes de neu).
  • Inici a Planhòles dera Llòsa (S’hi arriba amb taxi que s'agafa als Banhs de Tredòs. 4 € el 2015). Si no volem pujar amb taxi llavors cal afegir 8 kilòmetres a la caminada (entre anada i tornada).
  • Municipi: Nat Auran

Ruta dels llacs del Circ de Colomèrs. Itinerari

La ruta comença des del Planhòles dera Llòsa. En aquest cas es fa el circuit curt dels llacs. L'itinerari està marcat amb pals amb marques grogues.

Ruta dels llacs del Circ de Colomèrs a la Val d'Aran

pujant cap al refugi de Colomèrs

• Des de les Planhòles dera Lòssa fins l’Estanh Major de Colomèrs es triga aproximadament una mitja hora. El tram és molt bonic i popular. Cal passar per passarel·les de fusta per la zona entollada.

• Després s'ha de creuar un pont de fusta sobre l’arriu d’Aiguamòg. Passat el pont continueu per  la dreta seguint marques grogues fins arribar a la presa del Lac Major de Colomèrs.
  • A partir del refugi de Colomèrs a les marques grogues se li afegeixen les vermelles fins a la bifurcació en què es separen els camins.
  • Seguint les marques grogues del circuit curt s'arriba fins a l’Estanh donis Garguilhs de Jos.
  • Continuar caminant seguint sempre les marques grogues. Pujades i baixades que permeten gaudir d'un fantàstic entorn alpí.

Ruta dels llacs del Circ de Colomèrs a la Val d'Aran

• Es continua a l’esquerra fins arribar a l’Estanh Long. Després cal seguir per l’esquerra pel GR-11 que porta al coll o Còth de Clòto.
  • Passat el coll el camí continua en baixada fins la següent bifurcació. Seguir pel sender de la dreta fins que s'arriba al primer encreuament, al costat de riu.
  •  Ara cal seguir a la dreta fins arribar novament a la presa on hi ha el refugi.

De tornada si no s’agafa el taxi, es pot anar de Banhs de Tredòs a  Planhòles dera Llòsa seguint els pals amb marques grogues o seguint la pista forestal.

El Circuit llarg està senyalitzat amb marques vermelles (i s’agafa a la bifurcació que he esmentat abans). Són  11.4 Km (des Planhòles) i 675 metres de desnivell. En aquest cas, es recomanable per a a nens més grans i acostumats a caminar. Veure Track del circuit llarg.