3. Ruta de la riera de Nespres i el Gorg Pare a Mura
adreça: Puiggili, s/n,
Mura, Bages (el)
telèfon: 93 831 72 26 de 09 a 14 h

La ruta de la riera de Nespres i el Gorg Pare a Mura és una bonica passejada que transcorre vorejant la riera del municipi i el torrent d'Estenalles. L'itinerari està senyalitzat amb fites de color verd i s'inicia des del Centre d'Informació del Parc. Durant el recorregut trobareu la font de l'Escolà i la font del Rector, un espai ideal per fer una parada i gaudir de l'entorn. Una excursió molt agradable per fer amb nens dins el Parc Natural de Sant Llorenç de Munt i l'Obac .

Ruta de la riera de Nespres i el Gorg Pare a Mura. Dades i mapa

• Distància: 5,4 km
  • Temps: aprox. 1:50h
  • Dificultat: Moderada

Ruta de la riera de Nespres i el Gorg Pare a Mura. Itinerari

La ruta surt des del mateixa Centre d'Informació de Mura. Només us caldrà seguir els pals indicadors de color verd. Des del carrer de la Coma es baixa fins el carrer Alfons Sala que ens l'església parroquial de Sant Martí de Mura. Des d'aquí es torna a la riera de Nespres.

• Continuar per camí que voreja la riera fins la font de l'Era.
  • Seguir pel camí i passar pel costat del parc infantil. I, on la riera canvia de direcció es troba l'ermita de Sant Antoni.
  • Un senyal ens indica que la zona entra dins el Parc Natural. Trobareu una fita que assenyala la ruta, seguir pel pel camí central del trident en què es bifurca la riera de Nespres.

Mura i la riera de Nespres

font de l'Era / font del Rector

• Ara es segueix el torrent d'Estenalles i, a pocs metres us trobareu la primera font, la font del Rector. Per trobar la font de l'Escolà us caldrà continuar pels graons i seguir uns metres més.
  • Desprès de deixar la font a l’esquerra seguiu per un corriol fins al Gorg del Pare.
  • Per continuar amb l’itinerari s'ha de retornar fins l’anterior trencall i agafar el camí de la dreta, amunt. Un cop  la bassa cal girar a la dreta i seguir per la pista fins arribar a un corriol. Es passa per sota la balma del Sastricó, després per sota la balma de Sant Lleïr.
  • Seguir pel camí fins arribar a la següent bifurcació que, seguirem direcció a la riera agafant el camí que baixa per la dreta. S'arriba a la zona dels Caus.
  • Passar pel pont de fusta i creuar el torrent seguint per la pista i trencarem per un corriol a la dreta, cal travessar una palanca de fusta per retornar a la Font del Rector.
  • A partir d’aquí, agafem el mateix camí direcció l’ermita de Sant Antoni fins a l'església de Sant Martí.
  • Arribar fins el punt d'inici.

Informació treta de la web de Mura.

El Salt i El gorg del Pare a Mura

Ruta de la riera de Nespres i el Gorg Pare a Mura

El Salt i El gorg del Pare està en el curs fluvial del torrent d’Estenalles que neix sota mateix del Coll d’Estenalles al Montcau. Aquesta ruta l'hem fet i ampliat a partir del blog d'en Ramon Solé, un dels nostres col·laboradors.

Àrea d'espai de la Riera de Nespres

A la sortida de Mura, direcció Rocafort, trobareu aquesta àrea de lleure de la Diputació de Barcelona. Disposa de taules, barbacoes, serveis i bar. És de pagament. Des de l'àrea es pot accedir a la riera. Al post de Som de pícnic trobareu més informació.

ruta de les fonts de Mura