3. Roques del Rei a Sant Hilari Sacalm
Sant Hilari Sacalm, Selva (la)
coordenades: 41.897806 / 2.565444 (ermita de la Mare de Déu del Pedró)

L'excursió fins les Roques del Rei a Sant Hilari Sacalm és un tram lineal que segueix la ruta circular de les 10 ermites. Tret que hi hagi neu es pot fer durant tot l'any. A la tardor es fa inevitable compaginar l'excursió amb la collita de castanyes. L'itinerari és d'anada i tornada i va des de l'ermita de la Mare de Déu del Pedró fins al cim de les Roques del Rei.  A dalt es troba la creu de ferro dedicada al bisbe Salvi Huix, plantada l'any 1901. Un cop a dalt les vistes sobre les Guillaries són impressionants. La ruta no presenta dificultats afegides, tret de l'últim tram que es fa més costeruda. Es pot fer amb nens acostumats a caminar tot xino-xano. Porteu una bossa o un cistell !

Roques del Rei a Sant Hilari Sacalm. Dades i Mapa

• Inici: ermita de Mare de Déu del Pedró. (desviament a la dreta de la pista Sant Hilari - Santa Coloma, a uns 11 Km del nucli).
  • No tenim la distància ni el temps.

Roques del Rei a Sant Hilari Sacalm. Itinerari

Sortir des de Sant Hilari Sacalm direcció a l'ermita d la Mare de Déu del Pedró on cal deixar el cotxe. Aquí, si hi aneu a la tardor, ja podreu collir les primeres castanyes.

• Per fer l'itinerari cal seguir les marques blanques, vermelles i verdes. Els cartells, que els anireu trobant durant tot el recorregut, us ajudaran a seguir la ruta correcte.
  • Després de caminar per dins el bosc sota les brancades dels arbres s'arriba al punt on es pot veure una mica de paisatge. Carenes de boscatge ben atapeït.
  • Seguir el camí fins arribar a la pista de terra de la carretera del Padró.

Roques del Rei a Sant Hilari Sacalm

• Aquí el camí es fa força agradable de seguir, és ample i amb suau pendent.

• En aquest punt, encara de baixada, el camí gira bruscament per deixar la pista principal. Cal agafar la carretera de Santa Margarida de Vallors.

• El camí continua sempre per dins el bosc i es fa com una passejada. Aviat apareixeran, retallades, al davant les Roques del Rei.
  • Cal seguir fins les runes de Can Cigala. A partir d'aquí es deixa el tram més planer i ample per començar a pujar fins el cim.

• Seguir les marques vermelles i començar a pujar. hi ha trams on el terreny està mig escalat i ple de roques i arrels dels arbres. Tot xino-xano es pot anar seguint.
  • Després de la pujada i arribats a dalt del bosc el camí costerut es converteix en un agradable pla que ens acosta fins la creu.
  • El cim de les Roques del rei és un dels pocs cim rocosos de les Guilleries. Està a 852m. Cal vigilar amb els nens ja que té una forta caiguda. un cop aquí les vistes són espectaculars. un bonic miradors de les Guilleries i de la serrelada del Montseny.
  • La tornada es fa refent el camí.