My bookmarks Print listing Add Bookmark

Pujada al Montcau amb nens i visita a la Cova Simanya

Matadepera, Vallès Occidental (el)
coordenades: 41.667488 / 1.993466 (pàrquing Coll d'Estenalles)

El Montcau amb els seus 1056m,  és el segon cim més alt del massis de Sant Llorenç, dins el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac. La seva pujada, des de pàrquing de Coll d'Estenalles, és relativament fàcil per fer amb nens. Si els petits no estan massa acostumats a caminar l'últim tram pot resultar una mica més dificultós. L'excursió i pujada al Montcau amb nens es complementa amb la visita a les Coves de Simanya. L'entrada a la Cova Gran sempre és un atractiu afegit per als petits excursionistes.
El tipus de terreny, cingleres i monòlits de conglomerat rogenc, amb pujades per zones força pedregoses fan que l'itinerari s'hagi de fer amb prudència, sobretot amb els més petits. La pujada al Montcau està dins el llistat del repte del cent cims.

Pujada al Montcau amb nens i visita a la Cova Simanya. Dades i mapa

• Distància: 6 km.
  • Temps: 4 hores amb moltes parades i visita a les coves
  • temps per a un adult: 2 hores sense parades
  • Inici: pàrquing de Coll d'estenalles (carretera de Matadepera a Mura)

Pujada al Montcau amb nens. Itinerari

L'itinerari comença des del pàrquing  de Coll d'Estenalles, punt de partida de diferents excursions.

• Començar a l'excursió anant cap el Centre d'Informació, creuant la carretera. Seguir per la pista asfaltada fins trobar el petit sender a l'esquerre. El sender està marcat amb una fita i és el que indica la pujada al Montcau.
  • La pujada, encara que prolongada es suau en la seva part inicial. El terreny és pedregós típic del massis.
  • El sender està ben senyalitzat i les fites ajuden a anar seguint el traçat.
  • Cal tenir en compte que hi ha trams amb força pendent, sobretot la part final. En algun cas, sobretot amb nens petits, se'ls haurà d'ajudar. un cop al cim les vistes són espectaculars. A dalt trobareu el vèrtex geodèsic.
  • La baixada cal fer-la amb prudència i a poc a poc sobretot en la part més rocallosa. Seguir el sender, ben marcat, que condueix fins a Coll d'Eres. La baixada és pronunciada però no presenta cap perill. S'arriba a Coll d'Eres, l'esplanada rodejada d'arbres, confluència de diferents senders.

Pujada al Montcau amb nens i visita a la Cova Simanya

• Un cop aquí cal seguir el sender de l'esquerre que baixa per uns esglaons de pedra en direcció a la Font de Llor i la Cova Simanaya. El GR5. un pal senyalitzat, vermell i blanc, indica el camí. Una baixada força accidentada on caldrà ajudar als més petits.
  • Seguir baixant fins arribar a una bifurcació. Agafar el camí esquerre, senyalitzat amb un pal. Cap a la dreta el camí condueix a la Font de Llor.

• Continuar caminant i creuar un petit torrent, seguint un camí estret que condueix a la primera cova, la Simanya Petita. L'accés és difícil, sobretot pels nens. en aquesta ocasió es decideix anar cap a la Simanya gran.

Visitar la Cova Simanya Gran amb nens

• El camí fins a la Cova Simanya gran és estret i segueix ben a prop de la paret de la muntanya. En aquest tram s'ha d'anar amb compte amb els nens més petits. No hi ha perill però cal estar atent i ser prudent.
  • S'arriba a la cova Simanya Gran. L'accés al seu interior no és fàcil però es pot fer sense massa problemes. Cal vigilar, però, ja que les pedres poden estar humides i relliscoses.
  • La Cova Simanya Gran té uns 400 m de longitud i amb els seus 163 de profunditat és la més llarga del Massis. Es pot accedir amb els nens aproximadament uns 100m. Les filtracions d'aigua poden formar un petit rierol i les pedres de la cova poden estar mullades i per tant ser relliscoses.
  • Tornar pel mateix camí, ara de pujada, fins el Coll d'Eres. D'aquí seguir per la pista fins rodejant el Montcau fins arribar al Coll d'Estenalles, el punt de partida.

+ coves i mines amb nens