Pujada a l’ermita de Sant Antoni de Camprodon

3. Pujada a l’ermita de Sant Antoni de Camprodon
Camprodon, Ripollès (el)

La pujada a l'ermita de Sant Antoni de Camprodon és una de les excursions clàssiques del municipi. Al juny s'hi celebra l'Aplec on s'hi fa un àpat organitzat per l'associació d'Amics de Sant Antoni. L''ermita està a 1.345m d'altitud. Un cop a dalt podreu gaudir d'unes de les millors vistes de la Vall. Fins l'ermita s'hi pot pujar per diferents punts, en aquest cas s'ha seguit la més senzilla per fer amb nens. Si els nens són grans i estan acostumats a caminar es pot pujar pel camí que surt del pàrquing que hi ha a l'entrada de Camprodon. Un camí més complicat, i divertit, amb trams amb cadenes i cordes.

Pujada a l'ermita de Sant Antoni de Camprodon. Dades i mapa

• Distància: 1 km aproximadament
  • Desnivell: 350 m
  • Temps: unes 3 hores, depenent de les parades.

Pujada a l'ermita de Sant Antoni de Camprodon. Itinerari

En aquesta ocasió s'ha deixat el cotxe al costat de la piscina municipal de Camprodon. Resseguir una carretera asfaltada que condueix fins el Club de Golf. Un cop aquí seguir direcció la font de Sant Patllari, creuant la pista de golf tot seguint les marques de PR 186. Si no voleu creuar el camp de golf agafar el desviament de la dreta i després de creuar una riera el camí es bifurca. Agafar el tram de l'esquerre, ja de pujada, cap a la font del Boix.

• Després de parar una estona a la font del Boix es reprèn la marxa.

Pujada a l'ermita de Sant Antoni de Camprodon

• Es passa al costat del monument a Cèsar August Torras i Ferreri, pioner en la divulgació de les rutes a peu per Catalunya.
  • La pujada continua rodejats de prats i alguna que altra masia.
  • Després de 4 km. de caminada s'arriba ala Pla de Bonaire, on si teniu sort podreu veure cavalls en semi-llibertat. Aquí les vistes ja són impressionants si mirem cap a la Vall. Des d'aquí ja es pot veure l'ermita.
  • Un cop arribats en aquest punt hi ha dues opcions per seguir fins a dalt. La fàcil, per unes escales que es troben davant del camí. La difícil, pel sender amb una forta pujada després de rodejar la base de la muntanya. En aquesta ocasió s'ha optat per la ruta difícil però més divertida. No és un tram molt llarg però si una miqueta dur.

excursions a Camprodon amb nens

• S'arriba al cim on es troba l'ermita de Sant Antoni, una edificació de 1702. Va ser restaurada pels Amics de Sant Antoni, associació que també va posar la rosa dels Vents per poder identificar les muntanyes que es poden observar des d'aquí. Doneu la volta a l'ermita per poder veure una vista panoràmica de 360º sobre la Vall de Camprodon. Si els temps ho permet podreu veure indrets com el massís del Canigó, Sant Pau de Segúries, La Ral, Cavallera, Camprodon, Llanars, La Roca, Abella, Vilallonga de Ter, i fins al golf de Roses...
  • La baixada s'ha fet agafant el camí, més senzill, de les escales fins el Pla de Bonaire. un cop aquí un indicador informa que queden 4,4 Km fins a Camprodon.