3. Puig Alt a Cap de Creus
Roses Alt Empordà (l')

L'excursió fins el Puig Alt a Cap de Creus a Roses és un itinerari curt i agradable que permet descobrir un dels paisatge de l'Empordà tocat per la tramuntana. La vegetació, de brolles d'estepa i brucs, estan esquitxat per algun mas, ara abandonats. La ruta comença des de la base aèria El Pení i segueix per pista sense senyalitzar. Si hi aneu en ple estiu heu de tenir en compte que no hi ha ombra. Vigileu amb el vent de tramuntana que pot donar sensació de fred. Una ruta apta per fer en família amb nens.

Puig Alt a Cap de Creus. Dades i mapa

ruta autoguiada amb l'app de Natura Local

Puig Alt a Cap de Creus. Itinerari

Sortim deixant la base aèria militar El Pení a l'esquena per una pista ampla direcció l'obaga del Puig Alt, el punt més alt del Cap de Creus 492m. Només inicial la ruta ja podreu gaudir de bones vistes.

• A uns 200 metres de l'inici trobareu un camí a l'esquerra. Aquest, condueix fins el cementiri de túmuls megalítics, on es troben restes d'unes tombes d'incineració dels pobles indoeuropeus del segle VIII aC. Un cop visitats cal tornar novament a la pista de l'inici.

Puig Alt a Cap de Creus

• Un cop a la pista continuar fins arribar al Puig Alt on gaudireu d'unes vistes de 360º. Davant mateix teniu el Cap de Norfeu, catalogat com a reserva natural del Parc Natural del Cap de Creus. La zona, de gran riquesa vegetal i de faunística, destaca pel paisatge esquerp però alhora encisador. En tota la part de les cadenes podreu resseguir el vol d'aus que van i venen en el seus viatges migradors.
  • L'itinerari segueix vorejant el Puig Alt i el Puig Rodó per la pista de l'obaga, fent posteriorment, un viratge de quasi 360 graus per encarar-nos al Puig de l'Àliga. A la seva esquerra hi trobareu el Pla de l'Empordà i la badia i poble de Roses.

Can Caussa / Mas dels Arbres

• Continuar fins arribar a la font de Vich, on hi ha un abeurador per al bestiar. Un cop passada la font, seguint el recorregut fins un encreuament situat al pla de Can Caussa.
  • Més endavant s'arriba a un petit fondal o rec on antigament hi havia frondosos arbres Hi ha una construcció, el mas dels Arbres.
  • Finalment, retornem al punt d'origen de la ruta.