3. Morro del Vedell al Montseny
Pantà de Santa Fe del Montseny, Vallès Oriental (el)

L'excursió fins el Morro del Vedell al Montseny es una curta i suau caminada apte per fer en família. En la fitxa us portem dues rutes per arribar-hi. Una lineal que creua el Pantà de Santa Fe i una ruta circular que arriba fins el Turó de Morou. Hi podeu anar durant tot l'any, tret que la neu ho impedeixi. A la tardor, com sempre, el paisatge s'omple d'una bonica catifa de fulles. Itinerari dins el Parc Natural del Mntseny.

Morro del Vedell al Montseny. Ruta 1 lineal

Aquest ruta lineal d'Abriendo huella no segueix cap traçat específic. Al mapa podeu veure la ruta que, de manera intuïtiva, podeu seguir. Un itinerari curt i fàcil en una de les zones més populars del Montseny, el pantà de Santa Fe.

Morro del Vedell al Montseny

• Aparqueu a la carretera abans d'arribar al Centre d'Informació de Can Casades. Us heu d'endinsar per la torrentada, un traçat en baixada, direcció al pantà.
  • Aquí l'excursió es fa a la tardor i, dels torrats i fullaraca es passa a una zona més verda i humida quan ens apropem al pantà. Al costat del pantà ja es pot veure a l'esquena el turó del Morro de Vedell.
  • Un cop arribats al pantà cal creuar-lo per la zona de la presa.
  • Després cal continuar, per la dreta, en alguna via que trobeu. De fet, només creuar la presa ja us podeu enfilar per la dreta.

Morro del Vedell al Montseny

• Pujar, sense dificultats, fins trobar les roques del Morro del Vedell.
  • La tornada es fa refent el camí.

Morro del Vedell al Montseny. Ruta circular 2

Al fer aquesta fitxa ens hem trobat amb la ruta circular que ha penjat l'Albert Esteve. Ens ha semblat interessant ja que passa pel Boix Grèvol monumental i arriba fins el Turó de la Morou. Al peu de la fitxa hem deixat una altra ruta fins l'empedrat de la Morou des de Centre d'Informació de Can Casades.

Morro del Vedell al Montseny

El boix grèvol monumental (que podeu veure a la foto de l'Albert) es troba al Pla de la Morou. Té una alçada de 17m i una capçalera mitjana de 9,6m. Segurament és el més gros del Montseny, amagat a la penombra de la fageda. Sis branques surten verticalment de la soca.