Les Agudes del Montseny

3. Les Agudes del Montseny
Montseny, Vallès Oriental (el)
coordenades: 41.771277 / 2.4410750 (aparcament de la plana Amagada)

Les Agudes amb els seus 1.705 metres que forma part del massís del Montseny. Situades a cavall dels municipis d'Arbúcies, a la comarca de la Selva, i de Fogars de Montclús i de Montseny, a la comarca del Vallès Oriental. Al cim s'hi pot arribar des de la Font de Passavets que és el camí llarg. En aquesta ocasió pugem a les Agudes des de l'aparcament de la plana Amagada. El punt més alt on es pot arribar al Turó de l'Home amb cotxe. La pujada no presenta dificultats però hi ha un desnivell considerable i en el seu punt més alt cal caminar per sobre les pedres. S'hi pot anar amb nens tot xino-xano i als més petit portejar-los amb motxilles. Ens trobem dins el Parc Natural del Montseny.

Les Agudes des de l'aparcament de la plana Amagada. Dades i mapa

• Distància: 6,33 km
  • Temps: 3h 30′ amb parades
  • Ruta no circular.

veure mapa a wikiloc

Les Agudes del Montseny. Itinerari

La pujada fins el cim de les Agudes és una de les excursions clàssiques del muntanyisme català. Junt amb el Matagalls i el Turó de l'Home són els cims més alts del Massís del Montseny. La pujada a les Agudes des de l'aparcament de la Plana Amagada és l'itinerari curt.

Les Agudes des de l'aparcament de la plana Amagada

Cal deixar el cotxe a l'aparcament de la plana Amagada i continuar caminant per la pista fins arribar al Turó de l'Home. L'aparcament té capacitat per a 55 cotxes, per tant cal anar-hi d'hora per trobar lloc. Els caps de setmana i els festius trobareu obert el punt d'informació del Parc (de 10h a 15h).

Pujada al cim (1.706m)

pujada al turo de l'home amb nens

• Durant la pujada per la pista ja podreu contemplar les magnífiques vistes sempre que el dia sigui clar i net de boires. Es pot veure la Mola, Montserrat o Collserola. S'arriba a dalt en una mitja hora.

Les Agudes des de l'aparcament de la plana Amagada

• Un cop a dalt, al Coll Pregón (1654m)  s'acaba la pista. Hi surten tres camins que trobareu senyalitzats amb pals de fusta. Els dos de l'esquerre van a les Agudes i l'altre a Santa Fe, el de la dreta arribar fins el Turó de l'Home (1.705,8 m) En aquesta ocasió s'ha agafat el que va cap a les Agudes per la part dreta de la muntanya. Un altre camí també va a les Agudes però per sobre de la cresta. Els dos arriben al mateix punt.
  • El camí és força pedregós i pot costar una mica de fer. Pot ser relliscós. Cal vigilar si hi aneu amb nens molt petits.
  • Durant la pujada es poden anar contemplant unes vistes fantàstiques. Es pot veure el Castell de Montsoliu o el Pantà de Santa Fe.
  • Seguir pujant fins fer el canvi de pendent, on es pot veure l'altra part del Montseny amb el Matagalls a l'esquerre.
  • En aquest tram del camí els roques i les pedres dificulten la caminada. Ja falta poc per arribar a dalt.

Cim de les Agudes del Montseny

Les Agudes des de l'aparcament de la plana Amagada

• El cim està format per enormes rocs i pedres, no hi ha cap tros pla. Des del cim de les Agudes (1.706m) la panoràmica s'estén fins els Pirineus, les Guilleries i la Plana de Vic.
  • La tornada es pot fer pel mateix camí seguint les indicacions cap al Turó de l'Home. També es pot optar per fer el camí que va per la cresta i arriba al mateix punt d'inici.

Si us queden ganes de caminar un cop al coll de Pregon es pot pujar fins el Turó de l'Home (uns 30 minuts).