La Moleta d’Alfara de Carles

tram equipat
Àrea de lleure de la Font Nova
tram equipatÀrea de lleure de la Font Nova
Alfara de Carles, Baix Ebre (el)
coordenades: 40.899158 / 0.428858 (Àrea de lleure de la Font Nova)

La Moleta d'Alfara de Carles és una enorme roca blanca en forma de turo pla situat a 683m d'alçada. Per pujar fins el cim cal fer servir l'accés equipat amb grapes i cadenat en un tram final d'uns dos metres. Només hi ha aquesta via d'accés.  No és difícil de fer amb nens, tret dels més petits. La pujada per les grapes segur que els suposa tota una aventura. Un cop a dalt les vistes panoràmiques són espectaculars de bona part de les Terres de l'Ebre.

*XTreme - classificada com a ruta XTreme per a nens per la part equipada de l'últim tram. Cal anar ben calçats.

La Moleta d'Alfara de Carles. Dades i mapa

• Distància: 2,1 km (només anada).
  • Temps: 1h 15min aproximadament (només anada).
  • Dificultat: fàcil.
  • Tipus d'accés: ruta per sender amb últim tram aeri i equipat.
  • Desnivell: 415 m aproximadament.
  • Edat: +4 anys

La Moleta d'Alfara de Carles. Itinerari

L'excursió comença des de l'Àrea de lleure de la Font Nova, un dels equipaments del Parc Natural dels Ports. Un cop arribats trobareu uns petita esplanada on hi poden apartar uns 7 o 8 cotxes. Cal anar a l'esquerra de la Font Nova i a la part del darrera es troba el cartell informatiu direcció el Refugi de la Font Nova i La Moleta.

• Després d'uns 10 minuts de caminada s'arriba al refugi. Continuar per la dreta uns 50 metres fins trobar el sender marcat coma a PR.
  • El camí està ben marcat amb fites i transcorre, en pujada, entre un bosc de pins. Cal estar atents en la zona de les terrasses ja que les fites no són suficients i ens podríem despistar.
  • Al sortir del bosc el camí gira cap el nord fins arribar al Coll dels Avenquets (664m).
  • Seguir per l'esquerre direcció W per vèrtex nord fins enllaçar amb el camí que puja de la Font de la Vall de l'Infern.
  • Continuar pujant direcció SW on trobareu algun tram amb més pendent fins arribar a la base de la roca de La Moleta. En aquests moments es porta caminant 1 hora i 10 minuts, però sempre depèn del ritme i parades que feu.

últim tram de La Moleta, escales de grapa

• Per pujar al cim de La Moleta cal fer l'últim tram equipat amb grapes i cadenat. És un curt tram de força pendent, estret i aeri, que, encara que impressiona és força fàcil de fer. Aquí cal anar amb precaució amb els nens.
  • Un cop a dalt es pot caminar còmodament fins arribar al seu punt més elevat. Aquí les vistes són panoràmiques i espectaculars. Es pot observar les muntanyes del Montsagre, els Rasos del Maraco, la carena del Montaspre, els Ports amb el Mont Caro així com unes amplies vistes de les Terres de l'Ebre.
  • La tornada es fa refent el camí fet.

Àrea de lleure de la Font Nova. Com arribar-hi

La Moleta d'Alfara de Carles

Taules de pícnic de pedra i de fusta amb marges de pedra seca. AQUÍ teniu més informació i les rutes que surten des d'Aquí.

Des de Roquetes anar direcció a Alfara de Carles per la carretera T-342. Creuem els Reguers i després de 1,8 km es troba el trobem el canal Xerta - Càlig. Desviar-se per la dreta per seguir per la pista que va paral·lela al canal (uns 5 Km.). Passats dos ponts girar a l'esquerra per agafar un camí amb un rètol que indica "Llac d'Aussera - Font Nova". Després de 3,5 km s'arriba a l'àrea de lleure de la Font Nova (fitxa dels Parcs de Catalunya).

Punta del Fangar des de la platja de la Marquesa

La Bassa de les Olles i lo Goleró a l’Ampolla

Baix Ebre amb nens

Les Terres de l'Ebre amb nens