La Foradada del Montsià

Torreta de Montsià
La Foradada desde la Rueda
Torreta de MontsiàLa Foradada desde la Rueda
Sant Carles de la Ràpita, Montsià (el)
coordenades: 40.640419 / 0.557353 (aparcament Cocó d'en Jordi)

La Foradada del Montsià és un excel·lent mirador de la serra del Montsià sobre el Delta de l'Ebre i el massís dels Ports. L'itinerari no presenta dificultats, tret del desnivell, per a nens no acostumats a caminar massa. S'hi pot pujar des de diferents punts des de l'aparcament el Cocó d'en Jordi, aquí s'ha escollit la més curta, però amb més pendent. Es troba al punt de confluència entre els municipis d'Alcanar, Freginals, Sant Carles de la Ràpita i a 126 metres de l'extrem nord-est del terme d'Ulldecona.

La Foradada del Montsià. Dades i mapa

• Distància: 2,3 Km (només anada)
  • Tipus ruta: sender
  • Temps: 1 hora 15 minuts (només anada)
  • Dificultat: fàcil
  • Desnivell: 435m
  • Edat: +4 anys

La Foradada del Montsiàen taronja el camí d'anada, en groc la tornada per la ruta de la font de Brugar

La Foradada del Montsià. Itinerari

La ruta comença des del mateix aparcament de l'àrea de lleure Cocó d'en Jordi, on hi ha el camí senyalitzat.

• Després un tram descendent el camí gira a l'esquerre i avança direcció sud i continua per la dreta fins una cruïlla de tres camins Aquí trobareu un pal informatiu. S'han d'ignorar els senders laterals i seguir sempre pel camí marcat.
  • Ara el sender, rocós i en pujada, s'enfila entre els arbustos. El sender no està marcat però es prou evident. El pendent del 30% es suavitza al arribar al coll de la Roda (480m) després de caminar uns 40 minuts. Aquí es creua amb el camí que puja de la Font de Brugar, el PR-C83.
  • Cal continuar direcció oest fins arribar a la cota, a 612m, on trobareu unes bones vistes.

La Foradada del Montsià

vistes del Trabucador i la Punta de la Banya

• Baixar lleugerament fins la collada on hi ha un post informatiu des d'on es puja entre els arbustos fins arribar a La Foradada a 683m. Des d'aquí hi ha unes magnífiques vistes de la Punta de la Banya del Delta de  l'Ebre. A la Foradada si pot pujar per un petit sender sense dificultats, cal estar atents, però, amb els nens.
  • La baixada s'ha fet pel mateix camí fins arribar a la cruïlla de la Font de Burgar. S'ha baixat per sender que va a la font que és l'opció més llarga (3,5Km).

Aparcament Cocó d'en Jordi. Com arribar-hi

Des de Sant Carles de la Ràpita anar per la N-340 i entre els quilòmetres 1.073 i 1.072 agafar el desviament. Trobareu un cartell verd que indica Camí de Mata-rodona del EIN Serra de Montsià. Esteu atents ja que el cartell només és visible un cop s'ha agafat el desviament. Des de la Ràpita fins l'aparcament hi han uns 3Km.