3. La Cascada de la Vall a Montblanc
Montblanc, Conca de Barberà (la)

La Cascada de la Vall a Montblanc és un bonic i ombrívol racó de la serra de Prades a la Conca de Barberà. L'excursió, fàcil i curta, ens porta primer fins la Font de la Vall o de Jesús per enfilar-se caminet amunt fins el petit i bonic salt d'aigua. El camí transcorre per una gran diversitat natural de pinedes i una frondosa i refrescant vegetació de ribera. La caminada comença des de l'antiga Església de Sant Francesc, ara Oficina de Turisme de Montblanc. Si voleu, però, també podeu anar amb cotxe fins l'àrea de lleure de l'ermita de Sant Josep, amb zona de pícnic i acampada i des d'aquí continuar a peu.

La Cascada de la Vall a Montblanc. Dades

• Distància: 5,200 km (anar i tornar)
  • Temps: 1,30 hores (anar i tornar)
  • Dificultat: Baixa - Itinerari fàcil, curt i sense desnivell
  • Inici recorregut: Església de Sant Francesc, ara Oficina de Turisme de Montblanc

La Cascada de la Vall a Montblanc. Dades

La Cascada de la Vall a Montblanc

• L'itinerari comença a l'Oficina Turisme ubicada l'antiga església Sant Francesc. Allà mateix trobareu un aparcament on poder deixar el cotxe. Al costat hi ha un singular parc infantil d'ambient medieval.
  • Creuar la petita esplanada on es deixen el cotxes per seguir les marques de GR,. Aquest tram és ample i molt planer.

• Un cop arribats a la bifurcació trobareu un senyal de color verd, seguir el camí del sender, ara en suau pujada. El camí dóna una volta a un petit turó i es estret. Aquí ja podeu contemplar les primeres vistes.
  • Seguir fins trobar on el camí es divideix. Cal continuar per l'esquerre en una forta baixada. Al final trobareu un arribareu a una pista on un cartell us indica la Ruta del Cister. Seguir per la dreta baixant fins arribar a un camí de terra ample. S'ha de girar a la dreta direcció Rojals.
  • Continuar tot passant per una antiga caseta d'aigua.
  • Un altre indicador, en un petit pont de pedra indica el camí cap a Rojals. No s'ha de seguir. Continuar fins arribar a un petit torrent que cal travessar.

La Cascada de la Vall a Montblanc

• Un cop passat el torrent el camí ens porta fins l'antic molí. No hi entreu és perillós.

• Seguir pel caminet fins trobar una altra bifurcació, el de la dreta porta a la Font de la Vall o de Jesús, el de l'esquerra s'enfila una mica i porta a l'anomenada Cascada de la Vall, petita caiguda d'aigua.
  • La tornada es pot fer refent el camí fet.

La tornada fent la ruta circular

• També teniu l'opció de seguir recte pel camí ample de terra. Camineu fins trobar un pilar d'aigua que és un monòlit indicador de la canonada que porta l'aigua de la Vall fins a Montblanc.
  • Continuar pel mateix camí que baixa i passant, a estones, pel mig de diverses cases. Quan el camí baixa més fort per desembocar a la carretera de Rojals, cal agafar-ne un altre direcció a l'esquerra. Veureu unes roques apilades.
  • Una mica més endavant s'ha d'agafar el camí de la dreta que va en direcció al petit turó que es veu al davant i que connecta amb el camí d'anada a Sant Josep.
  • Continuar fins a arribar al nucli de Montblanc.

Àrea de lleure de l'ermita de Sant Josep a Montblanc
El riu Francolí a Montblanc, un passeig per fer amb nens