Excursió a la Font de la Budellera

3. Excursió a la Font de la Budellera
web:
Baixador de Vallvidrera - Barcelona Barcelonès (el)

logo totnens 64x64

Excursió a la Font de la Budellera des del Baixador de Vallvidrera seguint l'itinerari vermell del Parc. Podeu arribar-hi amb tren des de la parada del Baixador de Vallvidrera dels FFCC del Vallès o en cotxe (hi ha un petit aparcament). Des de la mateixa estació surt el camí, el de la dreta que va cap el Centre d'Interpretació del Parc. Si teniu ganes de caminar podeu fer primer l'itinerari groc, el de les fonts, i després continuar pel vermell.

Font de la Budellera des del Baixador de Vallvidrera. Dades i mapa

• Distància: 4,9 km aproximadament
  • Temps: 2 hores
  • Tipus ruta: circular - itinerari vermell
  • Inici: parada del Baixador de Vallvidrera línia dels FFCC del Vallès (també es pot arribar en cotxe fins el Baixador).

Itineraris del Parc de Collserola que surten del Baixador de Vallvidrera

Excursió a la Font de la Budellera - itinerari vermell

excursió a la Font de la Budellera Collserola

Teniu cartells que us indiquen en tot moment l'itinerari a seguir.

Des del Baixador de Vallvidrera varem començar l'excursió fent primer l'itinerari groc fins el Centre d'Informació, des d'on surt l'itinerari vermell. Per tant s'ha d'afegir-hi poc més d'un quilòmetre a la ruta. Des del punt d'inici només heu d'anar seguint els senyals de la ruta vermella que trobareu a totes les bifurcacions.

L'excursió transita bàsicament per pista forestal molt neta i agradable de seguir.

El primer tram fa una mica de pujada sostinguda fins l'encreuament de camins que separen la ruta vermella i lila. El camí és una pista forestal força ample i ben condicionat i passa sempre pel mig del bosc. Alzines, pins i plataners son els arbres principals de la ruta. I guineus, esquirols i porcs senglars els mamífers més comuns.

excursió a la Font de la Budellera Collserola

L'itinerari passa per diferents punts i en alguns casos enllaça amb altres camins. A poc a poc us anireu acostant al Tibidabo i a la Torre de Collserola, Torre Foster, que la tindreu a prop. Hi ha un trencant en una espècie de placeta, on hem trobat un Tió de Nadal. Un cop passat aquest punt s'arriba de seguida a la Font de la Budellera.

La Font de la Budellera

L'espai de la Font de la Budellera és una bonica zona de lleure molt popular entre els excursionistes d'aquest racó de Collserola. Està dividida en diferents nivells, cadascun dels quals té unes característiques diferents. Les parets de pedra i els arbustos que hi pengen solen donar un aspecte molt diferents segons l'època de l'any que hi aneu. Les fotos son de gener del 2023 on tot sembla més grisos però igual de bonic. Si hi aneu a la primavera ho trobareu tot verd i florit.

excursió a la Font de la Budellera Collserola

primer us trobeu una gran plaça amb la paret de pedres i forces bancs.

La Font de la Budellera és va inaugurar l'any 1918, ara la figura que la presideix està força malmesa i, malauradament, hi ha pintades a les parets. Aquí trobareu dues taules de pícnic de pedra i una font d'aigua que prové de la canonada pública.

L'aigua cau i surt a un tercer nivell de l'àrea de lleure de la font.

excursió a la Font de la Budellera Collserola

Continua avall saltant una nova paret.

Per continuar més avall fins arribar a una palceta des d'on alimenta el petit torrent.

El Revolt de les Monges

La ruta continua passada la Font en un tram curt però molt malmès segurament per la pluja de fa temps. De seguida arribareu a una pista forestal ample que us durà fins el Revolt de les Monges on hi ha un petit aparcament.

Font de la Budellera des del Funicular de Vallvidrera

Aquest és el punt on hi ha més dificultat ja que heu de creuar la carretera, força transitada, on trobareu unes escales de fusta. Baixeu-les i continueu per un bonic camí paral·lel al torrent fins arribar al pont.

excursió a la Font de la Budellera Collserola

Podeu passar per sota i arribar a un aparcament. Continua pel Camí de la Llenega, passant per davant de l'església de Santa Maria de Vallvidrera per arribar a l'àrea d'estada de Vallvidrera on teniu zona de pícnic i un petit bar.

D'aquí seguiu fins arribar a un petit parc infantil i d'aquí a l'estació del Baixador de Vallvidrera. Ruta fet. I si teniu més ganes de caminar a l'alçada del parc infantil surt el camí cap a l'itinerari verd, el del Pantà de Vallvidrera.

Font de la Budellera des del Funicular de Vallvidrera

Si voleu fer un tram de l'itinerari vermell per pujar amb el Funicular podeu veure l'excursió de mama, què fem demà? L'inici és el Funi i acaba al Baixador de Vallvidrera.