My bookmarks Print listing Add Bookmark

Vallvidrera Barcelonès (el)

L'excursió a la Font de la Budellera des del Funicular de Vallvidrera és una sortida amb molts atractius per als nens. Primer cal pujar al Funicular i això ja és tota una aventura. L'itinerari és de gairebé 4 km en baixada i sense pràcticament desnivell que passa pel mig del bosc. La Font de la Budellera és una de les més populars i més ben conservades del Parc Natural de la Serra de Collserola. Un espai fresc i ombrívol ideal per anar-hi d'excursió amb els nens. Una vegetació exuberant ens acompanya durant el recorregut pins, alzines i argelagues típics de Collserola.

Font de la Budellera des del Funicular de Vallvidrera. Dades i mapa

• Distància: 3,6 km aproximadament.
  • Temps: 2h.
  • Ruta circular.

Font de la Budellera des del Funicular de Vallvidrera

Mapa del wikiloc de bouvier.

Aquí l'últim tram es va fer per la carretera de l'Església i no ple camí del Salze.

Font de la Budellera des del Funicular de Vallvidrera. Itinerari

L'excursió comença a l'Estació del Peu del Funicular dels FFGG i acaba al Baixador de Vallvidrera. L'itinerari es pot fer en els dos sentits, si es fa com en la ruta la caminada és de baixada, aspecte que heu de tenir en compte.

Es tracte d'una ruta circular i sense pràcticament desnivell que transcorre per dins el bosc de Collserola, als peus del Tibidabo. El primer atractiu de la sortida és el Funicular, un recorregut curt i sempre impressionant de fer i veure, sobretot quan es creuen els dos funiculars. Cal baixar-se a l'última estació. El mateix bitllet de metro serveix per pujar al Ferrocarrils de la generalitat FFGG i enllaçar amb el Funicular.

Font de la Budellera des del Funicular de Vallvidrera

• Al sortir del Funicular cal pujar fins el carrer de les Alberes. A Vallvidrera les vistes de la ciutat de Barcelona al peus sempre resulten interessants.
  • Seguir caminant i de seguida ja es pot veure l'imponent Torre de Collserola, la Torre Foster.
  • En pocs minuts s'arriba a la part alta de Vallvidrera amb unes precioses vistes de la ciutat de Barcelona al peus.
  • Agafar el camí de l'esquerre seguint la  indicació de la Font de la Budellera.
  • El camí ja comença la baixada tot travessant el bosc. El Tibidabo és divisa al fons.

Font de la Budellera des del Funicular de Vallvidrera

• La Font de la Budellera està ubicada en una enorme esplanada en diferents nivells. A la part central s'hi troba la font i un parell de taules de pícnic. Rodejada d'una exuberant vegetació resulta un indret un tant feréstec però molt acollidor. A l'estiu sempre s'hi està ben fresquet. Es tracte d'un indret freqüentat per grups i excursionistes que tenen la font com a punt de trobada per a fer una parada i pícnic.
  • El camí continua per sota de la font. Cal seguir-lo direcció Vil·la Joana o el revolt de les Monges.
  • Continuem fins el revolt de les Monges. Cal creuar la carretera per continuar l'itinerari. Esteu atents als cotxes.
  • A l'altra costat de la carretera trobareu unes escales de fusta. Baixar-les per seguir el camí paral·lel a la riera.
  • El camí continua creuant horts, troncs caiguts i un petit pont. Tota una petita aventura molt agradable de fer.
  • S'arriba fins l'esplanada del restaurant i zona de barbacoes.
  • La sortida, però, continua pel Camí de la Llenega, passant per davant de l'església de Santa Maria de Vallvidrera. De lluny es pot veure Vil·la Joana, l'antiga masia on va viure al final dels seus dies Mossèn Cinto Verdaguer.

Font de la Budellera des del Funicular de Vallvidrera

• Continuar el camí fins arribar a una parc infantil. En aquest punt es pot continuar l'excursió i visitar la Mina Grott y el Pantà de Vallvidrera.  o continuar fins l'estació del Baixador de Vallvidrera.