Salt de la Dona d’Aigua a Arbúcies

3. Salt de la Dona d’Aigua a Arbúcies
Arbúcies, Selva (la)

L'excursió fins al Salt de la Dona d'Aigua a Arbúcies és una bonica passejada pels boscos del Montseny a la comarca de la Selva. L'itinerari no presenta cap tipus de dificultat i el podeu fer tranquil·lament en família amb nens petits. Un cop arribats es podran remullar els peus dins la riera d'aigua fresca. El Salt amaga una de les moltes llegendes en una terra de boscos de bruixes i bandolers. Ruta dins el Parc Natural del Montseny, reserva de la Bioesfera.

Salt de la Dona d'Aigua a Arbúcies. Dades i mapa

• Distància: 2,5 km (només anada)
  • Temps:: 40 minuts fent un agradable passeig
  • Dificultat: fàcil

totnens-salt-dona-aigua-arbucies6

Salt de la Dona d'Aigua. Itinerari

• Un cop a la població d'Arbúcies cal baixar fins la pista que hi ha sota el tanatori, el primer tram està asfaltat. Caminareu paral·lel a la carretera.
  • Es passa al costat d'una serradora i anireu trobant diferents desviaments que condueixen a pistes privades. La pista fa un gir esquerre-dreta amb una lleugera pujada que condueix a prop de la masia de Can Gall. Deixeu endarrere la masia per continuar creuant els camps. Des d'aquí es pot contemplar el turó de Montsoliu amb la silueta de l'imponent Castell de Montsoliu (que us recomanem visitar).
  • Arribareu fins la bifurcació on es troba l'únic cartell de la ruta. Cal seguir per la dreta i passar la masia de Can Pugetó.

totnens-salt-dona-aigua-arbucies7

la ruta de la dona d'aigua és una de les rutes de llegenda

• Seguiu caminant fins trobar la següent bifurcació per agafar la pista de l'esquerre que fa un gir pronunciat i una suau baixada que ens durà, a poc a poc, fins la riera de la Pineda.

Salt de la dona d'aigua Arbúcies

• Deixar el desviament que creua la riera i continuar baixant fins el punt on es creua la pista. Uns metres més enllà, a la dreta, hi ha un caminet ple d'herbes que cal agafar.
  • Caminar fins trobar la zona dels impressionants i alts eucaliptus, un cop passats el camí sembla dividir-se. Agafar el camí de l'esquerre, entrant en un petit prat, un arbre amb dos troncs serveix de referència.
  • Seguir per l'esquerre fins a trobar el rastre del camí que condueix a la riera.

Salt de la dona d'aigua Arbúcies

• Un cop a la riera es pot contemplar el magnífic Salt de la Dona d'Aigua té aproximadament uns 15 metres d'alçada i està encaixonat entre roques. La llera de la riera és de sorra fina, cosa que permet entra-hi descalç sense problemes per poder veure de a prop el salt i refrescar-se els peus. La riera, després del salt segueix baixant, ara més ample, amb aigües netes i tranquil·les on els nens hi poden jugar.

*el camí no està senyalitzat, tret d'un únic pal informatiu.

*foto central del salt treta de Racons de Catalunya

Riera d’Arbúcies, itinerari d’aigua al Montseny