My bookmarks Print listing Add Bookmark

Excursions en família: ruta prehistòrica de Can Gol

La Roca del Vallès, Vallès Oriental (el)

Aquest itinerari permet conèixer l'anomenada Zona Arqueològica de Céllecs, de característiques excepcionals per l'elevada concentració de monuments històrico-arqueològics que hi ha. Es tracta d'una sèrie de jaciments megalítics datats bàsicament entre el 3500 aC i el 1800 aC. - coincidint amb el final del període neolític i l'edat del bronze. Es tracte d'una ruta força atractiva per fer amb nens, podran descobrir diferents tipus d'arquitectures dels nostres avantpassats tot resseguint el camí per dins el bosc.

Ruta prehistòrica de Can Gol. Fitxa

Fitxa de la ruta prehistòrica (ajuntament La Roca del Vallès)
Longitud: 4,1 km
Desnivell: 330 m
Durada: 2h
Dificultat: mitja

Itinerari ruta prehistòrica de Can Gol

La ruta comença al Bosc de Ruscalleda, prop de la Roca del Vallès a tocar de la carretera BV-5001, de La Roca a Santa Coloma de Gramenet, enllaçant amb la urbanització La Pineda. Es pot deixar el cotxe al c/ Gol i des d'aquí iniciar l'itinerari. Durant la ruta trobareu panells informatius de les diferents construccions amb les dades bàsiques que us permetran conèixer millor cadascun dels elements històrics.

• Iniciar l'itinerari de la ruta en direcció a la Roca Foradada
  • Seguir pel carrer fins a trobar el senyal que ens indica l'inici de la ruta, està pintat amb marques grogues i blanques SL-C136
  • Seguim caminant fins a trobar el senyal que ens informa que hem arribat a la Roca Foradada, seguint a mà dreta podrem contemplar la Roca.Es tracta d’un bloc granític de forma esfèrica, buidat el seu interior formant una cavitat artificial que mesura uns 2,40m de llargada per 1,60m d’amplada i 1,30m d’alçada.
  • Tornar endarrere fins el senyal del camí i seguir ara cap a l'esquerra per una petita pendent fins arribar al dolmen de Can Gol II. No conserva cap llosa de la coberta però sí les tres de la planta sepulcral, mesurant 1,75 m de longitud per 1,10 d'amplada.
  • Retornem, novament al camí, fins a trobar a mà dreta la Pedra de les Orenetes. Es tracta d’un gran bloc de granit d’11m de llargada per 7m d’amplada i 4m d’alt, de formes curioses, modelades per l’erosió natural
  • Anar de tornada fins el desviament de la Roca de les Orenetes. Ara caldrà pujar una miqueta es troba aquest bonic bolet vermell tallat en el tronc d'un arbre. Seguint el mateix camí i, novament, fent una mica de pujada s'arriba a les Pedres de les Creus. Es tracta d’un bloc de granit, gravat a la part superior amb nombroses creus i altres signes de difícil interpretació, alguns dels quals podrien datar-se a l’època prehistòrica.
  • Seguint el camí s'arriba fins a Plat de Molí. És un gran bloc granític, situat al marge de l’actual camí, presenta una “cassoleta” a la part superior. Aquesta cavitat circular té uns 0,70m de diàmetre per 0,22m d’alçada.
  • Finalment s'arriba al Dolmen de de Céllecs o Cabana del Moro. Es tracta d’una galeria catalana petita, com la de Can Gol II, si bé les seves dimensions són més grans

totnens-ruta-prehistorica-can-gol00

*Aquesta ruta es pot enllaçar amb la del Bosc Màgic de Orrius

Sortida proposada per Rutas con los peques