La roca Foradada a Cantonigòs

Cantonigròs, Osona

L'excursió fins la roca Foradada a Cantonigròs és endinsar-se en un espai bonic i enigmàtic, com si entréssiu en un conte de fades al mig del bosc. Es tracta d'un dels indrets més bonics i singulars de la comarca d'Osona i segurament un dels més visitats. L'excursió es pot fer en qualsevol època de l'any, sempre que el temps ho permeti. Si hi aneu a l'estiu uns podreu banyar al gorg que, protegit per espectaculars parets de roca, recorden l'estructura d'un amfiteatre.

Es tracta d'una sortida per fer en família molt agradable i bonica. Cal tenir present, però, que si hi aneu amb nens molt petits els haureu de dur a coll o en una motxilla ja que el camí, encara que no és massa llarg, els pot presentar certes dificultats. Un cop a baix, al gorg i contemplant el sal,t la dificultat de la baixada ja no té importància, els nens s'ho passaran molt bé.

La roca Foradada a Cantonigòs. Dades

• Temps: 1 hora aproximadament d'anada i tornada
  • Distància: 2,2 Km (anada i tornada)
  • Dificultat: mitjana
  • Recorregut: lineal
  • Cascada: L’aigua cau al gorg des d’una altura de 15 metres

totnens-excursio-roca-foradada0

La roca Foradada a Cantonigòs. Itinerari

• Un cop a Vic agafar la carretera en direcció a Rupit fins arribar a Cantonigròs
  • Arribats a Cantonigròs podeu deixar el cotxe darrera del camp de futbol, en un descampat.
  • A l'esquerra hi ha un camí de terra que va baixant lleugerament. Heu de seguir els senyals del GR-151 fins que aquest gira a l’esquerra. No s'ha de fer cas d'aquest primer encreuament, seguir camí avall.
  • Uns metres més endavant retrobem el GR i el seguim a la dreta. El sender es va complicant i la baixada cada cop va sent més pronunciada i amb pedres. Cal anar amb compte.
  • Arribareu a una altra una cruïlla, deixeu el GR (que continua cap al poble de Santa Maria de Corcó)
  • Seguir pel camí de la dreta
  • L'últim tram es converteix en un sender estret i pedregós, cal anar amb compte. Trobareu una barana de fusta que us ajudarà a baixar. Seguir caminant.
  • El soroll de la caiguda de l'aigua ja indica que estem arribant.

La roca Foradada a Cantonigòs21

• Un cop a baix es pot contemplat el gorg i l'impressionant salt d'aigua. Aquest pot variar, o en el pitjor dels casos no haver-hi salt d'aigua ja que depèn de l'estacionalitat i de les pluges.
  • Es pot donar la volta a la roca per un caminet estret que surt de la part esquerra i arribar-s'ha fins el mateix forat de la roca. Cal vigilar ja que el camí i la roca poden estar molls i ser relliscosos. Darrera el salt la sensació és magnifica.

*foto de capçalera amb el salt d'aigua és del blog Caminar i sentir, la resta són de Rutas con los peques.

Salt de Sallent a Rupit
El Castell de Tona i l’església de Sant Andreu
Ruta de les fonts a Rupit i Pruit

excursions a Osona amb nens

etiquetes:

2 Comments

• Julio ha dit:

Es un lugar peligroso para bajar con niños. Ha habido picadura de víboras de agua en niños. Además ahora hacen pagar. Es mejor acceder por el pueblo de El Esquirol desde la masía El Campas en la carretera hacia Tavertet desde ahí es más fácil acceder y es gratis.