My bookmarks Print listing Add Bookmark

El Bullidor de la llet a Bagà

Bagà Berguedà (el)

Aquesta, com totes les excursions que ens porten a contemplar salts d'aigua o gorgs, és millor fer-les quan el cabal d'aigua sigui abundant per així copsar tota la bellesa de l'indret (després de dies de puja, per exemple). Malgrat tot, les excursions en família, com aquesta al Bullidor de la llet a Bagà, malgrat la poca quantitat d'aigua que hi han trobat els excursionistes no deixa de ser una bona ocasió per fer una ruta familiar a peu per descobrir tota la bellesa del territori.

El Bullidor de la llet a Bagà. Itinerari

L'indret està dins el Parc Natural del Cadí-Moixeró. Una ruta curta i senzilla de 1,2 Km, no apte per a cotxets. Vigileu perquè podeu trobar algun tram una mica relliscós però salvable sense dificultat. Depenent del ritme del grup i de les parades es pot fer en uns 45 minuts.

• Un cop a la població de Bagà, agafar la carretera que surt cap a Gisclareny, a uns 2 km, aproximadament, surt un desviament que s'ha d'agafar. Aquest està abans de creuar el pont de Sant Joan de l'Avellanet.
  • Seguir per una pista de terra, en bon estat, uns 2 quilòmetres més, fins arribar a la casa de colònies de La Salle Natura. Aquí s'ha de deixar el cotxe i seguir a peu.
  • Creuar el pont del torrent del forat. De seguida us trobareu amb un cartell i un desviament. El de l'esquerra va en direcció a Adou de Bastareny i el de la dreta cap al Bullidor de la llet. Continuar pel de la dreta.
  • Seguint el camí passareu pel costat d'un refugi que queda a mà esquerra. Continuar seguint les marques grogues i blanques.
  • Seguir pel camí on, alguns dels trams està ple de pedretes que dificulten, una mica la pujada. El riu sempre us queda a la dreta.
  • Arribar fins al pont i creuar el riu. Ara el camí fa una mica de pujada però es pot fer, anant més a poc a poc.
  • Un cop a dalt la pujada hi ha un nou desviament amb dos camins. Seguir el camí de l'esquerra que us portarà al Bullidor després de creuar un pont de fusta.
  • Continuar pel camí, ara amb una mica de pendent i pedres relliscoses, fins arribar al Bullidor. Cal anar en compte.

El Bullidorde de la llet és una font que surt de la roca i impacte amb les roques del voltant produint un efecte blanquinós de gran bellesa.

*us hem deixat una foto treta d'internet on podeu veure el Bullidor de la llet en tota la seva esplendor d'aigua (és la foto que no du l'etiqueta de rutasconlospeques)

totnens-bullidor-de-la-llet6

* A La Casa de Colònies hi surten dos camins, a la dreta es pot anar fins el Bullidor de la llet i, a l'esquerra, és el camí de Dou del Bastareny, el que us mostrem aquí.