Castell del Montgrí

3. Castell del Montgrí
Camí de les Dunes, Torroella de Montgrí, Baix Empordà (el)

L'excursió en família al Castell de Montgrí és un d'aquells itineraris que cal fer com a mínim un cop per poder gaudir de les fantàstiques vistes des del cim. Des del dalt del  turó però també per la sensació mentre es puja al castell, s'hi passeja per dins o t'enfiles a una de les torres. Un castell espectacular des d'on poder contemplar, a vista d'ocell, les illes Medes i el Golf de Roses. La pujada es fa per un camí pedregós ideal per aquells que uns agrada grimpar. Malgrat tot, resulta fins i tot divertit i es fa força amb nens. Cal tenir la precaució de no anar-hi a ple estiu i en l'horari de màxima calor ja que no hi ha ombres i la pujada resultaria molt cansada.

Castell de Montgrí. Itinerari

• Temps: 2 hores a pas de nens, però dependrà de l'edat i les ganes de caminar de cadascun
  • Distància: uns 4 km d'anada
  • Punt de sortida: Carrer camí de les Dunes de Torroella de Montgrí.  Hi ha indicadors de la ruta.

Castell de Montgrí

En el plafó indicatiu de l'inici de la ruta s’expliquen les tres rutes que es poden fer: pujar al castell, a l’ermita de Santa Caterina o arribar-se fins a les dunes. (foto superior  Ajuntament de Torroella de Montgrí)

Cal seguir el GR-92 i anar pujant

La silueta del castell es perfila a molta distància i pot donar la sensació que és molt lluny i no s'hi arriba mai- Tot i així el camí es pot fer tot xino-xano seguint els senyals blancs i vermells del GR-92. Durant la pujada trobareu un parell de cabanes (capelletes de pedra) que es feien servir per els peregrins que anaven a l'ermita. Al cim del collet, una creu de ferro marca la cruïlla de la sortida de quatre camins.

• el que s'enfila al castell,
  • el que gira i torna a Torroella
  • el que va cap a la muntanya d’Ullà
  • el que ens apropa a l’ermita de Santa Caterina.

Les visites des del castell

Castell de Montgrí

Un cop a dalt podeu entrar dins el castell. En una de les quatre torres hi ha una escala de cargol on s'hi pot pujar per fer tota la volta al costat de les muralles. La vista panoràmica no cal dir que és impressionant. Us deixem AQUÍ la ruta autoguiada per l'App de Natura Local.

El Castell de Montgrí

El castell del Montgrí, va ser aixecat entre finals del segle XIII i principis del XIV, incentivat pel conflicte entre el compte d’Empúries i el de Barcelona, al dictat d’aquest últim, a fi d’un major control dels moviments a la banda nord del Montgrí.  El castell, anomenat també de Torroella de Montgrí o de Santa Caterina, és una fortificació militar del municipi de Torroella de Montgrí (Baix Empordà) declarada bé cultural d'interès nacional. Fou construït entre 1294 i 1301 pel rei Jaume II. El castell no es va arribar a acabar.