My bookmarks Print listing Add Bookmark

Excursió en família: Balma de l’Andalò i Les fonts de Rellinars

Rellinars, Vallès Occidental (el)

L'excursió a la Balma de l'Andaló i la zona de les Fonts de Rellinars és una atractiva sortida per fer en família. La bonica zona de pícnic us permetrà fer-hi estada per dinar o berenar per després empedre la recerca de la vistosa Balma. La Balma és un atractiu afegit a la sortida amb nens. Fou construïda durant la Guerra Civil com a magatzem i refugi, s'hi pot entrar i sentir la sensació de trobar-se amagat dins d'una roca.

Cal tenir present que la riera de Rellinars no sempre porta aigua, depèn molt de les pluges.

Us hem deixat dos itineraris, un de curt i fàcil (itinerari 1) i un altre de més complert fàcil i de dificultat mitjana que fa el recorregut al revés i us permetrà veure les barraques de pedra seca.

Excursió en família: Balma de l'Andalò i Les fonts de Rellinars.

Itinerari 1

• sortir pel camí de terra que es troba darrera de l'església de Sant Pere i Sant Fermí
  • a pocs quilòmetres es troba la zona de pícnic de les Fonts de Rellinars
  • a l'esquerra de la zona de pícnic, abans de pujar les escales, us trobareu amb una indicació que us durà a la Balma, aproximadament a uns 500 m.

Balma de l'Andalò i Les fonts de Rellinars

Itinerari 2 (itinerari de les barraques de pedra seca)

Excursió d’un gran atractiu paisatgístic i fotogràfic, amb pocs desnivells. Apta per a tothom. Cal portar calçat adequat. veure itinerari ajuntament

Distancia: 4000 m.
Temps: 2’00 hores
Dificultat: mitjana

• La ruta comença a la Plaça de Ca l’Anton, sota l’Ajuntament, i baixa el carrer Sant Pere fins La Fàbrica, on s’inicia el camí de les Fonts i, sobre del Molí, agafar el sender que segueix el recorregut de la séquia que porta l’aigua de les Fonts fins a la bassa de la Fàbrica.
  • En un revolt de la séquia, just abans d’uns horts encara ben cultivats, travessem un pontet i trobem la Balma de de l'Andaló.
  • sobre la Balma hi ha la cruïlla del camí de les Fonts amb el camí de Les Cases que coincideix altra cop amb el GR-5.
  • continuar per aquesta pista durant uns cent metres de pujada, després seguir per un corriol planer que voreja el Racó de les Fonts. Hi trobareu diferents barraques de pedra seca les Barraques de Les Cases i la Barraca de la vinya del Masnou.
  • a uns 100 m planers en direcció la línia elèctrica es troba una altra barraca de vinya restaurada que ens aproparà als límits del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i Serra de l’Obac
  • del darrere la vinya del Masnou en surt un sender estret i costerut que puja uns 200 metres fins a retrobar el GR-5, prop la Masia de Les Cases.
  • seguir baixant sota el recorregut dels pals elèctrics i arribem al mur de contenció sobre la riera on trobareu un camí senyalitzat que creua la riera de Rellinars pels gorgs dels Banys Susanna i ens porta fins la Font de Carlets
  • paral·lelament a la riera, el camí segueix fins la Font Falsa i Les Fonts de Rellinars
  • a partir de d’ací podem continuar pel camí de la séquia, o bé pel camí ample fins retornar al punt de sortida.

Sortida proposada per Rutas por los peques