Roques Encantades i el Santuari de la Salut

3. Roques Encantades i el Santuari de la Salut
Santuari de la Salut, Sant Feliu de Pallerols Garrotxa (la)
coordenades: 42.062992 / 2.495908 (Santuari de la Salut)

La Garrotxa és terra de llegendes, de racons de màgia, fades, follets i també dimonis. L'excursió amb nens a les Roques Encantades i el Santuari de la Salut és un d'aquest itineraris agraïts per anar amb nens. Un paratge bonic per fer-lo en qualsevol època de l'any però els colors d ela tardor donen a l'excursió un aire especial. Les Roques Encantades pertanyen al municipi de Sant Feliu de Pallerols i estan situades entre el Santuari de La Salut (1.050m) i el Coll de Condreu, al cim de la serralada transversal (Collsacabra). Una excursió per terres d'Osona i la Garrotxa. Les roques són un bon lloc pels amagatalls i els descobriments. L'excursió amb nens al Collsacabra des del Santuari de la Salut és fàcil per als més petits avesats a caminar una mica.

Al costat del Santuari hi ha el restaurant i hostatgeria La Salut. Des de la balconada es pot contemplar una gran vista panoràmica de les Gavarres, Girona, el Montgrí, Rocacorba, el golf de Roses, Finestres, el santuari del Mont, el Bassegoda, el Canigó, el Comanegra, el Puigmal... i els pobles veïns de les Planes d'Hostoles, Sant Feliu de Pallarols i Sant Esteve d'en Bas entre altres.

Roques Encantades i el Santuari de la Salut. Dades i mapa

Roques Encantades i el Santuari de la Salut

anar a wikiloc

La màgia de les Roques Encantades de Sant Feliu de Pallerols

L'excursió fins a les Roques Encantades es pot començar des de diferents llocs. Al mapa podeu veure on s'ha deixat el cotxe per fer la pujada fins el Santuari de la Salut caminant. També teniu l'opció de pujar amb el cotxe fins els Santuari i continuar la sortida a peu. Entre la població de Rupit i a dalt del Santuari hi ha uns 12 quilòmetres de carretera amb força revolts.

Cal tenir present que durant l'excursió us trobareu diferents tancats o portes per al bestiar. Recordeu deixar-les sempre com ho heu trobat.

Excursió amb nens: Roques encantades i el Santuari de la Salut

Itinerari a peu des del Santuari de la Salut

• Seguir pel portal que trobareu a l'esquerra del Santuari que porta al bosc. De seguida es troben les marques grogues i blanques que indiquen el camí fins a les Roques Encantades.
  • Continuar per un sender i després per un camí ample fins arribar a una tanca de filferro. Un cop passada resseguir el camp pel cantó esquerre fins a trobar un trencall. Seguir els cartell que indiquen cap a l'esquerre.
  • Seguir el camí fins arribar a un bosc de bedolls on hi ha una tanca metàl·lica pel bestiar. Passar la tanca i creuar els prats de pastura del Pla d'Armadans.
  • En arribar a la part superior dels prats cal entrar novament al bosc. Després d'una suau baixada s'arriba a una altra bifurcació. Seguir per l’esquerra per dins de la fageda fins trobar les màgiques Roques Encantades.
  • Un cop a les Roques trobareu un cartell informatiu on s'explica la llegenda. Les roques estan plenes d'amagatalls i camins per recórrer i jugar.

Excursió amb nens: Roques encantades i el Santuari de la Salut

La llegenda de les Roques Encantades

“Diuen que el dimoni antigament vivia aquí i tenia el seu jaç entre les roques. De tant en tant s’avorria o estava de mala lluna, i, llavors, s’entretenia fent rodolar les roques per veure com espetegaven a les cases de Sant Feliu de Pallerols. La gent del poble, cansats d’aquest patiment, van demanar ajuda a tothom qui va poder... fins que un àngel va lligar les roques amb unes cadenes, i el dimoni, va marxar fastiguejat de no poder-les bellugar. El més curiós és que, com passa amb força llegendes, podria tenir una base científica i històrica. L’època en què apareix la llegenda a la zona hi va haver diversos terratrèmols que podrien fer baixar alguns blocs muntanya avall.”