La Plana del Corredor amb nens

3. La Plana del Corredor amb nens
Vallgorguina, Vallès Oriental (el)

L'excursió a la Plana del Corredor amb nens és un dels molts itineraris que podreu gaudir dins el Parc Natural del Montnegre i el Corredor. En aquest cas es tracte d'un itinerari circular, senyalitzat i molt fàcil i agradable de seguir. Una ruta curta ideal per fer amb nens per estirar les cames i gaudir de l'entorn. L'itinerari té poc més de 2 Km per això en aquest cas s'ha optat per començar l'excursió des de l'àrea de descans del Corredor. Una excursió que es pot fer en poc més de 45 minuts, pràcticament com un passeig.

La Plana del Corredor amb nens. Dades i mapa

• Distància: 2,2 Km (només del itinerari marcat al mapa)
  • Temps: 45 minuts, però dependrà de les parades.
  • Dificultat: fàcil

Excursió a la Plana del Corredor amb nens

Al costat del Santuari hi ha una oficina d'informació del Parc. Allà podreu trobar plànols i diferents rutes per fer al parc. us deixem el pdf editat pel Parc on es detalla tot l'itinerari.

Excursió a la Plana del Corredor. Itinerari

L'itinerari del mapa comença i acaba en el mateix Santuari del Corredor. En aquest cas, però, per allargar la caminada s'ha optat per deixar el cotxe a l'aparcament de l'àrea del Corredor i pujar a peu fins el Santuari. D'aquesta manera s'afegeix gairebé un quilòmetre més de caminada.

Excursió a la Plana del Corredor amb nens

• Des de l'aparcament cal agafar el sender GR-92 que, després d'una pujadeta entre pins i alzines us acostara a l'esplanada del Santuari.
  • Punt 1. El santuari Un cop al Santuari del Corredor cal seguir el sender senyalitzat amb les fites verdes i blanques, el SL-­C 72.
  • Punt 2. Pineda del pi pinyer. Un dels arbres més abundants de la muntanya.
  • Punt 3. Pineda del pi roig. Continuar endavant deixant a l’esquerra una pista ampla. Aquí el sender s'endinsa al bosc de pins i alzines amb un dens sotabosc.
  • Punt 4. Els dominis del senglar. Seguir caminant mentre el bosc es fa cada cop més espès. Segurament podreu veure alguna petjada o les clapes que deixa el senglar al jeure per dormir. Difícilment els podreu veure ja que solen amagar-se.
  • Punt 5. Continuar per sender fins arribar al Sot del Fangar, la part més humida del recorregut.
  • Punt 6. Seguir caminant fins tornar a creuar la línia elèctrica. A la dreta del camí surt un petit sender, en pujada, que ens acosta fins la Pedrera. Es poden observar marques a les roques de quan s'obtenia el granit. Es pot accedir a la Pedrera per unes escales de pedra.
  • La ruta continua fins arribar a una zona amb formacions granítiques.
  • Travessant el bosc per sortir novament al Santuari del Corredor, punt  d'inici del mapa.
  • Un cop a l'esplanada es pot fer una visita a l'església i observar les gàrgoles que hi ha penjades.

Més informació

Centre d’Informació del Santuari del Corredor

Situat al recinte del Santuari del Corredor, ofereix els serveis d’informació del parc, itineraris  senyalitzats i venda de publicacions. Tel. 937 434 367

Àrea d’esplai del Corredor

Aparcaments, taules, sanitaris i servei de bar. S’hi organitzen itineraris guiats i altres activitats de coneixement de la natura. Tel. 938 412 917 i 686 810 608

Com arribar-hi

• Des de Llinars del Vallès, carretera B­510 fins a Can Bordoi. Accés al Parc per la pista asfaltada, en direcció al Santuari del Corredor.
  • Des de Mataró, carretera C­60, sortida en direcció a Dosrius, i carretera B­510 fins a Can Bordoi. Accés al Parc per la pista asfaltada en direcció al Santuari del Corredor.