Estany d’Engolasters pel Camí de les Pardines

3. Estany d’Engolasters pel Camí de les Pardines
Encamp, Andorra Parròquia d'Encamp

L'excursió fins l'Estany d'Engolasters és un dels indrets més visitats d'Andorra. Es tracta de l'únic llac d'Andorra que no té un origen glacial i que recull l'aigua del Valira i Madriu. S'hi pot accedir directament des d'Encamp, en un itinerari d'uns 2Km amb un desnivell de 350m. Aquí, però, s'ha optat pel Camí de les Pardines, un sender planer i agradable per fer en família. La ruta es pot fer a peu o en bicicleta per una bonica pista on trobareu un túnel, diferents salts d'aigua i zones de pícnic on poder parar i gaudir de l'entorn.

*També es pot fer amb cotxet recordant que la volta a l'estany es fa per un sender estret i no per pista.

Estany d'Engolasters pel Camí de les Pardines. Dades i mapa

• Distància: 8 km
  • Temps: Tres hores d'agradable passeig

Estany d'Engolasters pel Camí de les Pardines. Itinerari

Des del municipi d'Encamp agafar la primera rotonda, baixant des de Canillo, direcció Els Cortals (CS-220). després d'uns 3 Km girar a la dreta seguint els indicadors que condueixen a l'Estany d'Engolasers. Deixar el cotxe a l'aparcament. La ruta comença seguint el camí que es troba tancat per una barrera. Aquest impedeix la circulació de vehicles, s'hi pot entrar a peu o en bicicleta.

• Una pista ample i agradable permet gaudir de la passejada i de la panoràmica de la vall i de la Parròquia d'Escamp.

Estany d'Engolasters pel Camí de les Pardines

• Després de caminar durant una estona cal travessar un túnel. Un cop a l'altre costat el camí gira a la dreta. En aquest punt trobareu un bonic salt d'aigua, el primer que es troba al llarg del recorregut.
  • Seguint per la pista s'arriba al segon salt d'aigua.

• Al llarg de la pista us podeu trobar diferents taules de pícnic, panells informatius i interpretatius de la fauna i flora de l'entorn. Durant el recorregut trobareu diferents senders que s'endinsen al bosc i us permeten allargar l'excursió.
  • Al final de la pista es baixa per un sender que arriba fins l'Estany d'Engolasters. El llac que recull l'aigua del Valira i el Madriu forma una presa que envia l'aigua a la central hidroelèctrica.

• Un sender permet donar la volta a l'estany. Per passar a l'altre costat de l'estany es pot seguir el sender o passar caminant per sobre la pressa. En aquest últim cas cal pujar per unes roques fins la part superior. No és perillós però cal vigilar sobretot si es fa amb nens petits.
  • La tornada es fa refent el camí.

Enko, el Tamarro d'Encamp

Troba els Tamarro d'Andorra Enko

Enko, el Tamarro d'Encamp, el trobareu al Berenador Camí Pleta dels Orris. AQUÍ teniu tots els tamarros i l'enllaç d'on trobar-los.