Castell Saverdera o castell de Sant Salvador de Verdera

3. Castell Saverdera o castell de Sant Salvador de Verdera
Monestir de Sant Pere de Rodes - El Port de la Selva, Alt Empordà (l')

La pujada fins el castell de Saverdera és una curta i bonica excursió que parteix del mateix pàrquing del monestir de Sant Pere de Rodes, a l'Alt Empordà. Un itinerari que us permetrà gaudir, mentre es va pujant, d'unes magnífiques vistes de Cap de Creus i de la badia de Roses.  La caminada no és complicada de fer amb nens però s'ha de vigilar. Cal tenir present que part del traçat transcorre per un estret corriol i s'ha d'anar amb compte amb els trams més rocosos i amb les zones d'estimballs. L'excursió s'inclou dins la llista dels 100Cims de la FEEC.

Castell Saverdera o castell de Sant Salvador de Verdera. Dades i mapa

veure fixa wikiloc

El castell de Saverdera o de Sant Salvador de Verdera és una fortificació medieval situada al cim de Sant Salvador Saverdera, a 670 m sobre el nivell del mar, el pic més alt de la serra de Rodes.

Castell Saverdera. Itinerari

Cal anar direcció al monestir de Sant Pere de Rodes i deixar el cotxe a l'aparcament. Des del pàrquing fins al monestir hi ha una pista asfaltada sense desnivell de poc més d'un quilòmetre. Un cop a l'alçada del monestir, a mà dreta, surt una pista, que comença amb unes escales que segueixen el camí fins el Castell de Saverdera. L'itinerari està senyalitzat amb marques verdes i vermelles (de la Marxa de Resistència UELL), també hi ha diferents punts amb pals informatius.

del Monastir de sant Pere de Rodes al Castell Saverdera

• El camí, sense ser difícil, té una part estreta i costeruda. Hi trobareu trams amb pedres i roques, altres que transcorren entremig d'arbustos i vegetació. A mesura que es va pujant les vistes es van fent més i més espectaculars.

• El monestir es pot contemplar amb tot el seu esplendor i podeu resseguir l'abrupta costa de Cap de Creus. Les boniques vistes del Port de la Selva i més al nord es dibuixa la silueta de Llançà.
  •  El camí va fent ziga-zagues. Finalment s'arriba a una zona més oberta on ja es pot divisar una part de les runes del castell.

del Monastir de sant Pere de Rodes al Castell Saverdera

• Ens anem acostant fins arribar, i creuar, per una de les portes, el castell enrunat. Seguir per la resta que encara queda de l'interior i pugem a la part superior,

• Visitat el castell s'ha de pujar fins la part més alta, el cim (670m). Aquí haureu d'ajudar als nens ja que hi ha trams on, en ocasions cal salvar parts rocoses.Un cop al cim les vistes són, novament, espectaculars sobre la badia de Roses.

•  Un cop aquí, si voleu, podeu acostar-vos al punt on es troba el vèrtex geodèsic. Cal seguir pel carenat fins arribar al vèrtex, aquest es troba en un punt una mica inferior del castell.
  • La tornada es fa resseguint el camí ja fet.