Castell Monestir d’Escornalbou

3. Castell Monestir d’Escornalbou
Riudecanyes, Baix Camp (el)

El Castell Monestir d’Escornalbou de Riudecanyes és una peculiar mansió senyorial de principis del segle XX. Fou restaurat per Eduard Toda a principis del segle XX. Encara que s'hi pot pujar en cotxe l'excursió des del nucli de L'Argentera no presenta dificultat, tret d'algun tram amb una mica de pujada. Un cop a dalt les vistes són espectaculars sobre el Camp de Tarragona i la Serra de Llaberia. El castell és visitable i si voleu podeu continuar la ruta i pujar fins l'ermita de Santa Bàrbara i fer el camí del Passeig dels Frares.

Castell Monestir d'Escornalbou. Dades i mapa

• Distància: 2,1 Km (només anada).
  • Temps: 55 minuts (només anada)
  • Desnivell: 330m
  • Nivell: fàcil (nens +4 anys)

mapa Editorial Piolet

Castell Monestir d'Escornalbou. Itinerari

La ruta comença des de l'entrada de l'Argentera, on es deixa el cotxe i es travessa, a peu, el poble de nord a sud. Arribar fins la Pla d'Eduard Toda, a la dreta unes escales ens arribaran fins els carrer dels Bous. Continuar fins trobar el pal informatiu que indica la pujada al castell. A partir d'aquí la ruta està assenyalada amb informatius fins a dalt.

Castell Monestir d'Escornalbou

• Continuar per la pista de terra fins trobar la bifurcació. Cal seguir per la dreta uns 200 metres fins arribar al sender que s'endinsa al bosc.
  • El sender està empedrat i en suau pujada. Durant la ruta ens trobarem amb dos desviaments que indiquen direcció la Trilla i el segon cap a la font del Galàpet, no s'han de seguir.
  • S'arriba a la Mitja Lluna després d'una mitja hora de caminada. Aquí us trobareu un semicercle de pedres que resulta perfecte per descansar.
  • Continuar caminant fins arribar a l'aparcament del castell després d'uns 45 minuts caminant.
  • Pujar per la pista asfaltada fins arribar a l'esplanada del castell. Aquí es troba un cartell que indica el sender que puja fins l'ermita romànica de Santa Bàrbara a 641m on gaudireu d'unes fantàstiques vistes. Si el temps acompanya es pot veure la punta del Fangar i el Delta de l'Ebre.
  • La tornada es fa desfent el camí fet.

Passeig dels Frares

Des del Castell Monestir es pot fer una ruta que dona la volta a la muntanya d’Escornalbou. El camí d'uns 450 metres de llargària passa per diferents miradors. Podreu gaudir de magnífiques vistes i veure la pedra vermella tan característica de la zona. Durant el recorregut us trobareu diferents panells informatius sobre la fauna i la flora del lloc.

La pujada fins el castell també es pot fer amb cotxe des de Riudecanyes per una carretera plena de revolts.

Visita al Castell monestir d'Escornabou

Castell Monestir d'Escornalbou

+info, tarifes i preus per visitar el  castell

Escornalbou ens endinsa en una època en què la burgesia benestant va habilitar antics edificis històrics per convertir-los en les seves residències. Així, el 1911, Eduard Toda va comprar l'antic monestir de Sant Miquel d'Escornalbou i el restaurà amb total llibertat.

La visita ens permet conèixer l'ambient d'una casa benestant a principis de segle XX, on es van reunir les principals figures de la Renaixença convidades per Toda. A les diferents estances queden mostres de les col·leccions que Toda havia reunit en els seus viatges.

*foto Mitja Lluna miquelseu

*Podeu comprar l'entrada només al castell o fer-ho amb un passi conjunt a 29 museus i monuments de Catalunya.

Passi anual a 29 museu i monuments de Catalunya

de Bat a Bat pel Patrimoni cultural de Catalunya

Passi anual per a museus i monuments històrics de Catalunya

Amb el Passi anual per a museus i monuments històrics de Catalunya podreu entrar fins a 29 instal·lacions culturals tantes vegades com vulgueu amb l'entrada de temporada. S'hi inclouen MAC Empúries, MAC Tarragona, Sant Pere de Rodes, Museu d'Art de Girona, Museu de la Ciència i de la Tècnica, i Castell de Miravet... i el Castell Monestir d'Escornalbou. Des de les Terres de Ponent fins a les Terres de l'Ebre, i des dels cafès de Girona fins als mercats de Barcelona, endinseu-vos en algunes històries extraordinàries i tresors culturals únics. Menors de 16 anys entrada gratuïta.

Podeu comprar el passi a través de totnens.

Excursió als gorgs de la Febró amb nens