Castell de Sant Iscle

3. Castell de Sant Iscle
Vidreres Selva (la)

Des de la web de Turisme La Selva proposen tot un seguit de rutes amb senders senyalitzats per descobrir la comarca. Aquí hem escollir el sender del Castell de Sant Iscle, un camí senyalitzat en color lila fàcil i agradable de fer. Passejareu per un entorn de conreus, alzines i pins. Una pujada suau que arrenca des de la mateixa població de Vidreres, situada a peus del turó on l'alça el castell. Durant el recorregut us trobareu plafons indicatius que segueixen altres itineraris. De tornada es pot enllaçar la pujada al Castell amb  la ruta dels pantans d'en Llobet. Després de l'excursió podeu donar un tomb pel poble tot buscant els tractors antics que hi ha exposats al carrer. Els trobareu senyalitzats en el mapa.

Castell de Sant Iscle. Dades i mapa.

Castell de Sant Iscle amb nens

mapa del wikiloc amb la ruta i la localització dels tractors antics de Vidreres

• Distància: 3,7 km (només anada)
  • Temps: 1 h aproximadament
  • Tipus de ruta: Lineal
  • Nivell de dificultat: Fàcil
  • Marques seguiment: Lila

Es tracta d'una excursió amb nens molt agradable entre camps de conreu i boscos d’alzina i pi.

Castell de Sant Iscle. Itinerari sender

La pujada al Castell de Sant Iscle seguint el sender senyalitzat comença al mateix pavelló de Vidreres. A l'aparcament hi ha un plafó informatiu de les diferents rutes que es poden fer dins el municipi. En aquest cas per fer la pujada al castell cal seguir els senyals de color lila que marquen tot el recorregut.

• Creuar l'aparcament per l'esquerre del pavelló fins trobar la carretera de Barcelona. A l'encreuament seguir per la dreta. Creuar el Rec-clar fins arribar a les últimes cases del poble.
  • Seguir caminant pel sender, ara pavimentat, entre camps de conreu fins arribar a l'autovia C35. Cal creuar-la per seguir pel Pla de Vidreres.
  • El sender continua per una bonica zona agrícola entremig de camps de conreu i masos. Seguir el camí principal.
  • Continuar fins trobar un gir a l'esquerre.Seguir el traçat ara per una pista de sorra que porta fins el Torrent Roig. Creuar el torrent pel petit pont.
  • El camí s'endinsa per un petit bosc fins arribar a la cruïlla del centre hípic de Vidreres. Seguir recte resseguint la ruta lila.
  • A pocs metres trobarem la masia de Can Gener. Continuar per l'esquerre trabessant uns camps de conreu i entrant al bosc d'alzines.
  • El següent senya lila, dins el bosc, ens condueix novament a l'esquerre per arribar fins el castell de Sant Iscle. Si es continua a la dreta el sender segueix fins els Pantans d'en Llobet i la ruta de l'ermita de Caulès.
  • Seguir per l'esquerre per una suau pujada que us acostarà al castell.
  • Per tornar cal resseguir el camí ja fet.

El Castell de Sant Iscle

Castell de Sant Iscle amb nens. Dades i mapa.

El Castell de Sant Iscle va pertànyer als vescomtes de Cabrera. La primera notícia que se’n té és del 1194
com a conseqüència d’un pacte entre els vescomte Ponç III de Cabrera i el rei Alfons I el Cast.

Actualment és de propietat particular però està abandonat. Les runes del castell mostren una planta rectangular d'uns 30m. El més impressionant del castell és la seva torre que s'alça uns 15m en tres pisos. S'hi poden veure dues fases en la seva construcció. La primera del S.XII-XII amb la torre, els murs adossats, la cisterna i la capella dedicada a Sant Iscle i santa Victòria. Una segona fase del S.XIV amb la resta de les torres, murs murs atalussats i el revestiment de murs antics.

*totes les fotos les hem tret de la pàgina de Turisme de la Selva del wikiloc de lluiscanyet (tractor i castell) i els tractors de CarmenT i STONA