Castell de Boixadors a l’Alta Anoia

3. Castell de Boixadors a l’Alta Anoia
Sant Pere Sallavinera, Anoia (l')

La ruta fins el Castell de Boixadors a l'Alta Anoia us durà a una de les atalaies de la comarca. El castell pertany al terme municipal de Sant Pere de Sallavinera. A dalt hi trobareu el Castell i l'església de Sant Pere que s'alcen damunt d'un turó a 863 metres d’altitud. Des de dalt es poden contemplar unes magnífiques vistes de l'Anoia, el Bages i el Solsonès. El camí és senzill i ample ideal per fer una excursió amb nens, de pujada suau però mantinguda i no presenta dificultats. Podeu escollir entre una ruta d'anada i tornada, com la que us proposem. També es pot fer un itinerari circular. Està inclosa dins el llistat del 100Cims de FEEC.

Castell de Boixadors a l'Alta Anoia. Itinerari lineal.

Castell de Boixadors a l'Alta Anoia

• Per arribar al camí del castell cal agafar la sortida de l'eix transversal C-25 de Sant Pere Sallavinera en direcció a la Llavinera. Seguir amb el cotxe i abans d'arribar al poble de la Llavinera s'agafa el trencall de l'aeròdrom. Passem la pista d'aterratge un bon tros de baixada fins que trobem una capelleta. (veure mapa del punt d'inici).
  • Aparcar el cotxe a la capelleta i seguir el camí a peu. Més endavant es troben els indicadors que condueixen cap el Castell.
  • Des del primer indicador cal continuar pujant aproximadament uns 3/4 d'hora fins el cim. La baixada, pel mateix camí, es fa una mica més curta, en 30 minuts s'arriba al cotxe.
Curiositat
Dins l'església del poble de Sant Pere Sallavinera s'hi pot veure mitja costella de balena de 4mt d'alçada i 100 kg, que va portar un almirall, fill del poble, des de Sardenya. En aquesta sortida no s'ha pogut veure ja que l'església estava tancada.

Visita guiada al Castell

Si us agraden les visites guiades cal que reserveu la sortida pels primers diumenges de cada mes. En la visita podreu veure la part interior del castell i escoltar els detalls i les curiositats de la seva història.

En aquest cas s'ha escollit una visita guiada en un horari d'11 a 14 h. La visita guiada fa una explicació acurada, entre d'altres coses, de la història, la construcció i els treballs de restauració. En la visita veureu la torre, les restes d'una sala i altres dependències de la casa del senyor. Destaca la torre cilíndrica totalment restaurada.

Com tots els castells aquest també té la seva llegenda que segons s'explica en una tomba de l'ermita es creu que hi ha un passadís secret que arriba al molí de Boixadors i que al llarg del seu recorregut hi ha amagada una cabra d'or.

Visites guiades
Turisme Cultural Castell de Boixadors
calandreu@hotmail.com
Montserrat Noguera (Guia)
649 338 440 / 93 869 88 30

Castell de Boixadors a l'Alta Anoia. Ruta circular.

Castell de Boixadors a l'Alta Anoia
veure wikiloc
Si ho preferiu també podeu fer la ruta circular. Es fa l'anada pel mateix lloc i, ja de tornada i després de visitar el Castell, cal baixar pel camí oposat del que s'ha arribat a l'anada, el GR7 que torna a Seguers on s'ha deixat el cotxe. (uns 6,5 Km de ruta)