Cascada de Ratera ruta de l’Estany de Sant Maurici

3. Cascada de Ratera ruta de l’Estany de Sant Maurici
Espot, Pallars Sobirà Pallars Sobirà (el)
coordenades: 42.584480 / 1.048546 (aparcament Prat de Pierró)

L'itinerari fins la cascada de Ratera comença des de l'aparcament del Prat de Pierró a 4Km del municipi d'Espot. Des del pàrquing cal seguir la ruta de l'isard o itinerari 1 que ens acosta fins l'Estany de Sant Maurici. Un cop arribats a la caseta d'informació de l'Estany es pot agafar l'itinerari 2, el mirador de l'Estany. Una ruta circular de dificultat baixa que us permet tenir una bona visió de la conca del riu Escrita. Som dins el  Parc Nacional Aigüestortes i Estany de Sant Maurici i cal seguir les normatives del parc.

Cascada de Ratera ruta de l'Estany de Sant Maurici. Dades i mapa

• Dificultat: baixa
  • Tipus ruta: circular
  • Itinerari: Estany de Sant Maurici - Cascada de Ratera - Estany de Ratera - Mirador de l’Estany - Estany de Sant Maurici.
  • Desnivell: 300m (1.910 a 2.210m)
  • Temps: 2,30h
  • Inici: des de l'aparcament del Prat de Pierró
  • Dates recomanades: de maig  a octubre .

Cascada de Ratera ruta de l'Estany de Sant Maurici

veure pdf del fulletó del Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici amb els itineraris

Cascada de Ratera, ruta de l'Estany de Sant Maurici. Itinerari

fotos Espot Esqui - teniu més informació i horaris Caseta del Parc

Per arribar a l'itinerari 2, el que ens acosta al Salt de Ratera, cal seguir l'itinerari 1.

ruta de l'isard - itinerari 1

• L'itinerari 1, ruta de l'isard, és el camí que porta des de l'aparcament del Prat de Pierró fins l'Estany de Sant Maurici. Un primer itinerari fàcil i apte per a qualsevol persona que pugui caminar durant 1 h. Té un desnivell de 260m. Els primers 450m estan adaptats per a persones amb mobilitat reduïda.

Cascada de Ratera ruta de l'Estany de Sant Maurici

• Aquest primer itinerari lineal transcorre entre prats i boscos per la part més baixa del Parc. Hi trobareu diferents cartells informatius sobre el patrimoni natural i cultural de la vall.

itinerari 2

• Un cop arribats a l'Estany de Sant Maurici cal vorejar-lo per la part superior per enllaçar amb l'itinerari 2.

Cascada de Ratera ruta de l'Estany de Sant Maurici

• L'itinerari 2 ens acosta fins l'Estany de Ratera i la Cascada de Ratera. una ruta circular que ens torna a l'Estany de Sant Maurici. Des d'aquest itinerari es poden seguir els itineraris 3 i 4 (mireu el mapa).

Punts d'informació temporals a Aigüestortes i Sant Maurici

fotos Espot Esqui

Hi trobareu dues casetes d'informació del Parc. Mireu els equipaments del Parc.
  • Ofereixen refugi als visitants en cas de mal temps.
  • Disposen d'informació per als senderistes i sobre la flora, la fauna i la geologia del Parc.
  • Per Setmana Santa i a l’estiu poden comptar amb personal del Parc que ofereix consells sobre els camins i rutes que es poden fer.
  • A les casetes d'informació de les entrades del Parc (Prat de Pierró a Espot  i la Palanca de la Molina i Cavallers, a Boí) es poden trobar lavabos adaptats per al públic. Les casetes i aixoplucs també estan adaptades a aquests usuaris.
  • Els aparcaments d'Aigüestortes, Sant Maurici i Prat de Pierró tenen places reservades per a persones amb mobilitat reduïda.

Com arribar-hi

Un cop al municipi d'Espot cal agafar la carretera que porta fins el pàrquing de Prat de Pierró a 4 Km del municipi. Aquí s'ha de deixar el cotxe. Cal targeta per a discapacitats per continuar circulant. Es seguir, si es té permís, fins l'entrada de l'Estany de Sant Maurici. A peu de l'accés adaptat amb una passarel·la de fusta que acosta al llac. Si no es té targeta hi ha serveis de taxis autoritzats que poden pujar.

Des del pàrquing es pot pujar fins l'Estany seguint, a peu, per l'itinerari 1, la ruta de l'isard (veure enllaç del mapa).