3. Carcaixells i el Montclar, ruta equipada per fer amb nens
pont d'Arítjols Carcaixells i el Montclar
adreça: 41.803919 / 2.9695630 (des del menhir)
Santa Cristina d'Aro Baix Empordà (el)

La sortida a Carcaixells i el Montclar, ruta equipada per fer amb nens, és una excursió diferent. S'ha de passar per un pont i trams equipats amb cadenes i cordes. L'itinerari no presenta massa dificultats i és apte per a nens depenent sempre de les seves aptituds i edat. No és apta per a nens molt petits. Una ruta circular que s'enfila i ressegueix les cadenes granítiques del massís. A dalt, podreu gaudir d'unes vistes espectaculars de Santa Maria de Solius. Els passos equipats, alguns una mica aeris, però fàcils, i,  haver de grimpar, converteix aquesta sortida en una atractiva excursió.

L'excursió no és o apte per a nens o adults amb vertigen, encara que sigui fàcil de fer. No hem posar cap edat adequada, ho deixem al vostre criteri que sou qui coneixeu les aptituds del cada nens.

Carcaixells i el Montclar, ruta equipada per fer amb nens. Dades i mapa

• Distancia: 8.0 Km
  • Desnivell: 400 m
  • Durada: 3-4 hores
  • Dificultat: Mitjana. No apte per a nens petits.
  • Època: tot l’any.
  • Inici a Can Llaurador

Carcaixells i el Montclar, ruta equipada per fer amb nens

mireu la versió del wikiloc

Si teniu ganes també podeu allargar la ruta fent l'itinerari circular del Castell de Solius i la Roca dels Moros.

Abans d'anar-hi mireu bé les fotos i assegureu-vos que els nens hi volen pujar. Es tracta d'una caminada divertida i diferent per fer amb nens.

Carcaixells i el Montclar. Itinerari

La ruta està senyalitzada (amb pals indicadors i marques). Es comença seguint les marques grogues del PR-102 fins enllaçar amb el Sender Local (marques blanques i verdes), al Pas de la Miloca. La Baixada es pot fer seguint les marques del PR.

Carcaixells i el Montclar, ruta equipada per fer amb nens

• Seguir per la pista sense agafar cap dels desviaments que trobem. Seguir fins arribar el cartell que indica Carcaixells 25 minuts. S'arriba al torrent del Montclar que es pot creuar per una passarel·la de fusta.
  • A partir d'aquí el camí ja continua en pujada. Un cop a dalt hi ha una cruïlla, a l'esquerra hi ha la via ferrada i a la dreta Carcaixells. Cal seguir per la dreta.
  • En pocs minuts s'arriba a la petita capella escarpada a la roca: la capella de Carcaixells.  Aquest és el primer i més petit dels turons granítics que conformen els anomenats Carcaixells de'n Dalmau, a 220 metres d'altitud.
  • A partir d'aquí el camí segueix enfilant-se i ara amb trams equipats amb cordes o cadenes fixades a les roques.
  • Seguint pujant s'arriba fins el pas dels Arítjols, on es troba el pont metàl·lic. Hi ha un cartell de prohibit el pas. Sembla que el propietari no vol responsabilitats i per això ha penjat el cartell. Tothom hi passa sense problemes. Només cal seguir les normes bàsiques i elementals per creuar ponts d'aquest tipus. Si no voleu creuar-lo teniu l'opció de fer el camí alternatiu, encara que pràcticament ningú el fa servir.

ruta equipada amb nens

Carcaixells i el Montclar, ruta equipada per fer amb nens

• La ruta continua pujant direcció al Montclar on us trobareu més passos equipats amb cadenes
  • El camí continua seguint la carena, fins enllaçar amb la senda que puja al cim del Montclar, 417m 100Cims de la llista de  la FEEC

• De tornada es pot passar per la Cova de sa Tuna, un forat excavat a la roca semblant al que ja hem vist (de possible origen neolític).

Carcaixells i el Montclar, ruta equipada per fer amb nens

L'apunt d'en Xavier Blancafort: l'excursió us permet gaudir de pins i alzines i, segons l'època que hi aneu, magnífiques flors coma ara el lliri blau, coniells i asarina.

La ruta feta per On anem mama

View this post on Instagram

A post shared by A on anem, mama? (@onanemmama)

Mireu el vídeo de l'excursió i llegiu la descripció. Feta amb nens de 5, 7 i 8 anys però sempre acompanyats d'un adult, hi ha trams complicats i aeris.

Nota: El pas del pont d'Arítjols, encara que tothom el fa, passar-hi, és responsabilitat vostre. El pont està tancat des del març del 2017.