3. Alto de Bonansa: els miradors de Isábena i Ansuilo
Laspaúles, Osca - Huesca
coordenades: 42.424824 / 0.645079
Logo Noanil
En la fitxa de l'Alto de Bonansa: els miradors de Isábena i Ansuilo s'han inclòs dues rutes ideals per fer amb nens. La ruta dels miradors es troba dins el terme municipal de Laspaúles a la comarca Ribagorzana d'Osca a l'Aragó. El Mirador de la Isábena té un sender accessible i molt ben condicionat apte per a cotxets i cadira de rodes. El Mirador de Ansuilo és una bonica ruta ornitològica on trobareu panells informatius durant el recorregut. Ambdues rutes són una bonica excursió per fer amb nens, fàcils i agradables que transcorren per dins el bosc de Pagá. L'excursió a l'Alto de Bonansa: els miradors de Isàbena i Ansuilo està inclosa dins l'espai natural protegit conegut com la Garganta de Obarra. Una zona d'alta muntanya amb una especial protecció per les aus.

Alto de Bonansa: els miradors de Isábena i Ansuilo

Per arribar al punt inicial de l'excursió amb nens a la ruta dels miradors de l'Alto Bonansa haureu d'arribar-vos fins la població de Bonansa. No cal entrar a la població, seguir per la carretera A1605 (km 48.6) fins arribar al pàrquing, accessible, de l'Alto de Bonansa a uns 1350 metres d'altitud.

Sender accessible al Mirador de Isábena

L'itinerari comença des del mateix pàrquing adaptat a l'Alto Bonansa. L'itinerari, amb una longitud de gairebé 500 m en línia recte estan plenament integrats al territori. Una ruta construïda i dissenyada per a persones amb mobilitat reduïda i invidents. Disposa de diferents elements que funcionen com a guies per a persones amb discapacitat, facilitant-los la mobilitat però també com a interpretació sensorial.

A l'entrada del pàrquing hi teniu una parada, gairebé obligada, per acostar-vos amb els nens. Unes cabanes fetes amb troncs faran les delícies dels petits per jugar-hi una bona estona.

Per fer l'itinerari només us caldrà seguir els 11 cartells informatius, que també estan en braile. L'itinerari travessa l'Espai Natural Protegit conegut com la Garganta de Obarra i acaba en un espectacular mirador interpretat sobre la Valle Alto del Isábena.

Cal tornar al pàrquing per agafar el sender que condueix al Mirador de Ansuilo.

Ruta ornitològica OR-7 Mirador de Ansuilo al Bosque de Pegá

• Distància: 5,5 Km.
  • Temps: 1,30h
  • Dificultat: fàcil.
  • característiques: ruta ornitològica

Alto de Bonansa: els miradors de Isábena i Ansuilo

L'itinerari fins el Mirador de Ansuilo no és una ruta accessible com l'anterior, encara que és fàcil i agradable de fer amb nens. No presenta dificultats i té poc desnivell. En total és una excursió d'uns 5,5 Km que travessen el bonic bosc de Pegá, dins el terme municipal de Laspaules.

• Després de caminar aproximadament uns 20 minuts arribareu a la Font Comas.
  • Continuar caminant fins arribar al refugi forestal de Pegá, ara en desús i abandonat.
  • Seguir pel sender fins la cruïlla. El camí de l'esquerre puja fins el Castell de Pegá, el de la dreta segueix direcció a la borda de Ansuilo. Cal agafar el camí de la dreta.
  • Quan arribeu a la borda de Ansuilo trobareu una petita zona de pícnic amb una taula i bancs.
  • Sortint del bocs s'arriba fins el Mirador de Ansuilo, un mirador natural i rocós amb unes vistes espectaculars. Al mirador hi trobareu uns binocles gratuïts. Podreu contemplar els cims de la Ribagorza, el congost d'Obarra i la Vall de Isábena.